نمای مدرن ساختمان با متال مش

امروزه طراحی نمای مدرن ساختمان با متال مش ها به عنوان یکی از متریال های جدید برای دیزاین نمای بیرون ساختمان در سراسر جهان غالب شده است.

نمای مدرن ساختمان با متال مش

 طراحی نمای مدرن ساختمان با متال مش در ترکیب با نمای کرتین وال که نمای شیشه ای یکدست برای اکثر پروژه های ساختمانی و تجاری می باشد بسیار محبوب واقع شده است. در پروژه هایی که روشنایی و نمای بیرونی بسیار اهمیت دارد معمولا از نمای کرتین وال استفاده می شود اما این نما بدون حفاظ دچار نقص هایی همچون تابش بیش از حد نور خورشید به نما، روشنایی بیش از حد، جذب گرما و دمای بالا خواهد بود. اگر به دنبال گزینه ای باشیم که تمام نقص های ذکر شده را رفع کند بهترین گزینه استفاده از ورق های متال مش به عنوان متریالی منعطف، مقاوم، مستحکم با زیبایی بصری بالا می باشد که علاوه بر ایجاد نمایی شیک در ترکیب با نمای اصلی، بدون ایجاد مانع در دید و تاریکی بیش از حد فضای داخلی، زیبایی منحصر به فردی نیز خواهد داشت.

توری کششی اکسپندد متال علاوه بر دارا بودن تمام امکانات فوق، ویژگی و انعطاف پذیری خاصی را ارائه می دهد که در ترکیب با نمای شیشه ای کرتین وال پتانسیل خوبی را ایجاد می کند. طراحی نمای مدرن ساختمان با متال مش  به خوبی می تواند یک نمای قدیمی و از مد رفته را به یک نمای مدرن و شیک تبدیل کند. توری کششی اکسپندد این امکان را به طراحان نما می دهد که پروژه های ساختمانی موجود را به راحتی بازسازی، به روز رسانی و مدرنیزه کنند. با استفاده از ورق کششی اکسپند متال می توان ساده ترین و معمولی ترین نماهای ساختمانی را به نماهایی جذاب با سطوح حالت دار تبدیل کرد.

توری کششی متال مش، در طراحی نمای مدرن ساختمان با متال مش

یکی از ویژگی های بارز نمای مدرن ساختمان با متال مش توانایی جذب گرما و کاهش تابش بیش از حد نور خورشید بروی نما می باشد که موجب متعادل کردن دما در فضای بیرونی و داخلی ساختمان می شود. ورق کششی اکسپندد در روزهای گرم تابستان با سایه اندازی خوبی که روی نما ایجاد می کند موجب کاهش گرما و دمای فضای داخلی ساختمان می شود.

زمانی که از متال مش به عنوان نورگیر استفاده می شود باید در نظر داشته باشید که ورق های متال مش در ترکیب با نمای شیشه تعامل کامل داشته باشند و زاویه چشمه به گونه ای انتخاب شود که بتواند از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کند. همچنین باید فاصله ورق ها تا نمای شیشه ای به گونه ای انتخاب شود که عمل تهویه به خوبی انجام پذیرد.

اگرچه متال مش می تواند به عنوان یک نمای شیک و آفتاب گیر مناسب برای پروژه های ساختمانی باشد اما تاثیر بصری که نمای متال مش بروی فضای شهری ایجاد خواهد کرد از اهمیت ویژه تری برخوردار است. نمای مدرن ساختمان با متال مش می تواند به عنوان یک حریم خصوصی یکدست در فضای شهری عمل کند و با توجه به اندازه چشمه ها و میزان بازشدن مش ها به طور قابل توجهی میزان دید کاربر از فضاهای داخلی ساختمان را تعیین کند.

در طراحی پروژه های نمای مدرن ساختمان با متال مش، که طبقات بالایی، مسکونی شخصی است و طبقات پایین، اداری تجاری هستند به خوبی می توان با استفاده از مش های پر تراکم و کم تراکم میزان حریم خصوصی را افزایش یا کاهش داد. با استفاده از مش هایی که به لحاظ تراکم و قطر چشمه متفاوت هستند می توان میزان نفوذپذیری در نمای ساختمان را تغییر داد و در نما عمق ایجاد کرد.

علاوه بر اینکه استرچ متال در روزهای گرم تابستان با جذب میزان بالایی از تابش مستقیم نور خورشید و سایه اندازی در متعادل کردن دما نقش مهمی را در نما ایفا می کند، در فصل زمستان هم دارای مزایای ویژه ای است. ورق اکسپندد متال دارای حفره یا به اصطلاح چشمه هایی به اندازه و اشکال مختلف است، این ویژگی ظاهری موجب ایجاد خاصیت نفوذ پذیری در این ورق ها می شود و به خوبی می تواند نور متعادلی را از حفره ها عبور دهد که به کاهش هزینه های گرمایش در روز های سرد زمستان کمک می کند. همچنین جنس ورق های اکس مش معمولا از فلزهایی همچون فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، مس و… می باشد که باعث دوام و ماندگاری بالا در شرایط جوی مختلف می شود.

خرید متال مش برای طراحی نمای مدرن ساختمان با متال مش

نکته مهم در هنگام انتخاب و خرید ورق متال مش توجه به طرح چشمه، اندازه دهانه و قطر پایه چشمه است. در زمان انتخاب بهتر است شرایط محیطی و متغیر مکانی را در نظر بگیرید. تنوع طرح و سایز چشمه های ورق متال مش بالا است و هر کدام از طرح و سایزها کاربرد ویژه خاص خود را دارند. در زمان انتخاب متال مش بهتر است با ارائه دهندگان تخصصی این متریال کاملا مشورت کرد و شرایط اقلیمی مورد نظر را شرح داد تا بتوان مناسب ترین ورق را انتخاب کرد.

مزیت طراحی نمای مدرن ساختمان با متال مش

مزایای طراحی نمای مدرن ساختمان با متال مش بسیار بالا است اما یکی از مزیت های مهم استفاده از ورق متال مش در صنعت ساخت و ساز، نصب آسان این ورق ها با هزینه های نسبتا کم می باشد. در طراحی نمای مدرن ساختمان با متال مش، نیاز به استفاده از نقاط اتصال بالا برای نصب نیست. با توجه به اینکه این ورق ها امکان برش های عریض و طولی در متراژهای بالا را دارند، می توان با حداقل نقاط اتصال، ورق ها را به راحتی بروی نما نصب کرد و باعث حذف هزینه های بالای نصب شد و همچنین از ایجاد بار اضافی بروی نما کاست. یکی دیگر از مزیت های طراحی نمای مدرن ساختمان با متال مش، انعطاف پذیری نوع نصب ورق هاست. روش های مختلفی برای نصب ورق های کششی وجود دارد از جمله انواع نصب به شکل متحرک، ثابت و کشویی که این امکان را ایجاد می کند نما سازگاری بهتری نسبت به تغییرات آب و هوایی داشته باشد.

نمای مدرن ساختمان با متال مش نسبت به متریال های دیگر در نمای ساختمان ها، تمیز کردن آسان تری دارد و تقریبا می توان گفت هزینه تعمیر و نگهداری آن صفر است. ورق اکسپندد معمولا از فلزهای مختلف همچون فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، مس، آهن و… تهیه می شود و همین امر موجب می شود که استفاده از متال مش در نمای ساختمان مقاومت بالایی داشته باشد و دچار خورندگی تحت شرایط محیطی مختلف نشود. علاوه بر این، ورق متال با رنگ های متنوعی که دارد از جذابیت زیبایی برخوردار است، بنابراین بهترین انتخاب برای استفاده در نماهای خاص و دارای رنگ خواهد بود.