نقش اصحاب رسانه در همراهی با مدیریت شهری/ شورا و شهرداری رسانه را سرمایه ارزشمندی می‌داند

در آیین قدردانی مدیریت شهری شیراز از اصحاب رسانه حوزه شورا و شهرداری بر همراهی ارزنده این قشر فرهیخته با شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز تأکید شد.

نقش اصحاب رسانه در همراهی با مدیریت شهری/ شورا و شهرداری رسانه را سرمایه ارزشمندی می‌داند
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: اصولاً تصور یک شهر پیشرفته و مدیریت چنین شهری بدون اصحاب رسانه ممکن نیست.
سید ابراهیم حسینی افزود: قشر فرهیخته و وظیفه‌شناس رسانه در این راستا نقش مهم و مؤثری دارند و در بازدیدهای شبانه و دیگر برنامه‌ها اصحاب رسانه همراه همیشگی ما هستند و از نقد و پیشنهاد‌های آن‌ها استفاده کردیم.
وی تأکید کرد: مدیریت شهری خود را با اصحاب رسانه یک خانواده می‌داند و انتظار داریم همین ارتباط دوستانه و وظیفه شناسانه با مدیریت شهری به‌عنوان خدمتگزاران شهر همواره ادامه داشته و با همراهی رسانه توفیق خدمت هرچه بیشتر به مردم برای مدیریت شهری شیراز فراهم شود.
شهردار شیراز نیز در این آیین اظهار کرد: اصحاب رسانه همواره همراه مدیریت شهری بوده‌اند، فرصت تجلیل از عکاسان و خبرنگاران، مدیران مسئول روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها و فعالان ایف عرصه را مغتنم شمرد.
محمدحسن اسدی به‌پاس قدردانی از زحمات شبانه‌روزی خبرنگاران ضمن پوشیدن جلیقه خبرنگاری به عکاسی از اصحاب رسانه پرداخت.
رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار کرد: حوزه صنفی خبرنگاران منسجم نیست و آتش به اختیار عمل می‌شود، وقتی این اتفاق بیفتد به خاطر عدم هم‌گرایی، موجب می‌شود تا هیچ خواسته‌ای به اجابت نرسد.
محمدرضا هاجری تصریح کرد: رسانه رکن چهارم دموکراسی است و اندیشه‌ها، جامعه‌ساز هستند و خبر می‌تواند جامعه را زیبا کند.
وی ادامه داد: وظیفه اهل‌قلم و مطبوعات ارائه آرامش به جامعه است و باید کمک کند جامعه از آرامش برخوردار شود.
هاجری اضافه کرد: خبرنگاران و عکاسان خبری شغل مقدسی دارند و حقوق و مزایای اندکی دارند؛ حوزه صنفی خبرنگاران منسجم نیست و همفکری نکردن موجب به نتیجه نرسیدن مطالبات آن‌ها می‌شود.
سیده مریم حسینی سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به توانمندی‌ها و تأکید بر همراهی شهردار با اصحاب رسانه در حوزه مدیریت شهری، گفت: عکس گرفتن شهردار شیراز از آیین تقدیر از خبرنگاران یک حرکت فرهنگی است.
رئیس سازمان بسیج رسانه فارس نیز با قدردانی از شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز گفت: شهردار این کلان‌شهر همواره پشتیبان رسانه‌هاست؛ چراکه مدیریت شهری تعامل با رسانه را سرمایه‌گذاری می‌داند و نگاه مطلوب به رسانه دارند.
هادی رضایی ادامه داد: اولین اجلاسیه رسانه‌های محور مقاومت با حمایت شورای اسلامی و شهرداری شیراز برگزار می‌شود و باید تلاش کنیم شیراز در قله بماند و به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) خوش بدرخشد.
امیراسماعیل آذر چهره برجسته ادب فارسی نیز در این آیین گفت: هرروز با خبرنگاران در تعامل هستم؛ چراکه برای اصحاب رسانه احترام قائل هستم و خبرنگار می‌تواند پیمان صلح و دوستی را فراهم کند و برای اینکه خبرنگاران بتوانند به وظیفه خودشان عمل کنند باید موضوع حقوق و بیمه آنان به‌خوبی شکل‌گرفته باشد تا دغدغه نداشته باشند.
مدیر شبکه نسیم نیز گفت: کار بزرگ اصحاب رسانه این است که عملکرد مدیریت شهری و اقدامات آن‌ها در حوزه فرهنگی و عمرانی را به شهروندان ارائه و مطالبات مردم را پیگیری می‌کند.
سید محمدرضا خوش‌رو ادامه داد: خبرنگاران با پوشش مناسب خدمات مدیریت شهری در شیراز در اطلاع‌رسانی اقدامات انجام‌شده مؤثر عمل کرده‌اند که موجب رفع یاس و ناامیدی و ایجاد نشاط و امیدآفرینی است.
وی عنوان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز رسانه را مثل خانواده خود می‌دانند.
خوش‌رو از اقدامات شهردار شیراز تشکر کرد و رونمایی از بسته یک‌صد هزار میلیاردی برای مردم شیراز را دستاورد مطلوبی دانست.