مبتلا شدن ۱۸ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط باشت به آفت پروانه برگ خوار سفید

مبتلا شدن ۱۸ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط باشت به آفت پروانه برگ خوار سفید
۷۸ هزار جنگل بلوط در باشت وجود دارد که ۱۸ هزار هکتار ازآن به آفت پروانه برگ خوار سفید مبتلا شده است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران و باشت گفت: در باشت  ۱۸ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط به آفت پروانه برگ خوار سفید مبتلا شده‌اند.

مجید نظری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران و باشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آفت پروانه برگ خوار بلوط از جمله آفت‌هایی است که در عرصه های جنگلی فعال بوده و هر چند سال یکبار درختان جنگلی خسارت‌های شدیدی وارد می‌کند.

وی گفت: میزبان اصلی این آفت درختان بلوط است، این پروانه برگ خوار بلوط  موجب از بین رفتن برگ‌ها و خشک شدن درختان بلوط می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران و باشت تصریح کرد: تغییرات اقلیمی، کاهش بارش و رطوبت، ریز گردها، آفت‌ها و امراض موجب آسیب به جنگل‌ها می‌شود.

نظری عنوان کرد: سطح مراتع و جنگل‌های باشت ۱۰۶ هزار هکتار که از این میزان ۷۸ هزار هکتاری جنگل است.

وی ادامه داد: ۷۸ هزار جنگل بلوط در باشت وجود دارد که  ۱۸ هزار هکتار ازآن به آفت پروانه برگ خوار سفید مبتلا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران و باشت خاطرنشان کرد: استفاده از سموم در زراعت یا باغداری نخستین عامل طغیان پروانه برگخوار بلوط در جنگل های باشت است زیرا دشمنان طبیعی آفت‌ها را از بین می‌برد.

نظری بیان کرد: عملیات پایش، کنترل و مبارزه با آفات درختان در سطح ۷۸ هزار هکتار از جنگل‌های باشت انجام شد.

وی افزود: استفاده از تله نوری ،تشکیل کارگروه تخصصی گیاه پزشکی و برگزاری دوره آموزشی برای جوامع محلی در مناطق آلوده از مهمترین اقدامات این اداره کل در زمینه مبارزه با آفت پروانه برگ خوار بلوط در باشت است.