لغو صدها پرواز، قطعی برق یک میلیون نفر در طوفان سنگین آمریکا

طوفان زمستانی در مناطق مختلف آمریکا

لغو صدها پرواز، قطعی برق یک میلیون نفر  در طوفان سنگین آمریکا
مرگ 10 نفر

به دنبال طوفان زمستانی در مناطق مختلف آمریکا در روز شنبه علاوه بر مرگ چند نفر، صدها پرواز در سراسر این کشور به تعویق افتاد یا لغو شد.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گزارش داد که دستکم ۱۰ نفر در چندین ایالت آمریکا به دلیل آب و هوای شدید زمستانی جان خود را از دست داده‌اند. این طوفان زمستانی بادهای شدیدی را ایجاد کرد و موجب سرنگون شدن کامیون‌ها، تراکتورها و تریلرها شد و بیش از یک میلیون نفر را بدون برق گذاشت.

از این ۱۰ نفر چهار نفر در «کنتاکی»، سه نفر در«آلاباما»، یک نفر در «آرکانزاس» یک نفر در «می‌سی‌سی‌پی» و یک نفر در «کالیفرنیا» جان باختند.

وبگاه «هیل» نیز در این زمینه گزارش داد که بیش از ۷۰۰ پرواز لغو شده و بیش از ۱۸۰۰ پرواز دیگر داخل یا خارج از ایالات متحده به تاخیر افتاده است. «فرودگاه بین‌المللی لوگان» در بوستون بیشترین شمار لغو پروازها را داشته است.

اداره هواشناسی آمریکا گزارش داد که طوفان قدرتمند در ساعات اولیه صبح روز شنبه در سراسر شمال شرق برف سنگین، بارش‌های باران و بادهای شدید را به همراه داشت و تا بعدازظهر این منطقه را تحت تاثیر قرار داد. اداره هواشناسی آمریکا در گزارش خود اعلام کرده که طوفان جدید برف سنگین بیشتری را به کالیفرنیا می‌آورد.