قطار لوکس رویای صحرا؛ پروژه جدید عربستان برای گسترش گردشگری

از ریاض، پایتخت عربستان، تا القریات، در مرز شمالی با کشور اردن، مسافران قطار رویای صحرا از میان بیابان های دیدنی و مکان های باستان شناسی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو سفر خواهند کرد.

گروه آرسنال و راه آهن عربستان سعودی به تازگی از همکاری برای ساخت یک قطار لوکس با هدف عبور از نقاط مختلف این کشور خبر داده اند. این قطار لوکس با هدف توسعه هرچه بیشتر گردشگری عربستان قرار است در اواخر سال 2025 فعالیت خود را آغاز کند.

پروژه جدید عربستان برای توسعه گردشگری این کشور به نام "رویای صحرا" (Dream of the Desert) شناخته می شود. طراحی این قطار لوکس با الهام از سبک و سنت عربستان انجام شده و به طور کامل در ایتالیا ساخته خواهد شد. از ریاض، پایتخت عربستان، تا القریات، در مرز شمالی با اردن، مسافران قطار رویای صحرا از میان بیابان های دیدنی و مکان های باستان شناسی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو سفر خواهند کرد.

قطار لوکس رویای صحرا؛ حرکت در مسیری 1239 کیلومتری

قطار لوکس رویای صحرا دارای 40 کوپه خواهد بود و بنابر گزارش سعودی گزت، ظرفیت حمل 80 مسافر را ارائه می کند. با توجه به مقصد نهایی، مسافران می توانند یک یا دو شب را در قطار سپری کرده و در کنار سایر خدمات اختصاصی، از یک تجربه غذاخوری به یاد ماندنی لذت ببرند.

مسیر قطار لوکس رویای صحرا 1239 کیلومتر است که از شهر ریاض آغاز شده و پیش از آن که به القریات برسد، از نقاط دیگری مانند القصیم، حائل، و ذخیره گاه طبیعی پادشاهی ملک سلمان بن عبدالعزیز در الجوف می گذرد. انتظار می رود تولید در تابستان 2025 تکمیل شده و نخستین برنامه حرکت قطار تا پایان سال 2025 اجرایی شود.

گروه آرسنال، عربستان را به عنوان نخستین کشوری که در واکنش به روند جدید گردشگری کم شتاب یا آهسته (Slow tourism) و سفر تجربی دارای خدمات مهمان نوازی لوکس از طریق راه آهن خواهد بود، عنوان کرد.

به گفته گروه آرسنال، این پروژه نوآورانه و انقلابی می تواند تضمین دیگری برای گسترش بازار گردشگری عربستان باشد.