فرانک گری و طراحی کیف های دستی مبتنی بر معماری برای برند فرانسوی لویی ویتون!

فرانک گری ، معمار آمریکایی برنده جایزه معماری پریتزکر (در سال ۱۹۸۹ میلادی)، در هفته هنر میامی (۶ تا ۱۹ دسامبر) از ۱۱ کیف دستی (با نسخه محدود) طراحی شده برای شرکت کالای لوکس و خانه مُد فرانسوی لویی ویتون در آرت بازل میامی بیچ رونمایی کرد!

فرانک گری و طراحی کیف های دستی مبتنی بر معماری برای برند فرانسوی لویی ویتون!

این مجموعه که Louis Vuitton x Frank Gehry نام دارد، حاوی کیف دستی‌هایی است که از ساختمان‌های طراحی شده توسط این معمار کانادایی-آمریکایی طراحی شده است...

اما فرانک گری برای این مجوعه، بازطراحی سه کیف لویی ویتون کاپوسین را براساس فرم برخی از شناخته‌شده‌ترین ساختمان‌های خود انجام داده است.

در توصیف این کیف‌ها بایستی گفت کیف دستی کاپوسین بی‌بی شامو هِیز متشکل از پوششی درخشان و شفاف است که الهام گرفته از نمای پروژه‌ی ۱۳ هزار متر مربعی موزه فرهنگ پاپ در سیاتل طراحی شده توسط فرانک گری (در سال ۲۰۰۰ میلادی) می‌باشد.

همچنین کیف دستی کاپوسین ام‌ام کاپوشین پاکتز نیز متشکل از روکشی است که یادآور پروژه‌ی موزه گوگنهایم در بیلبائو و سالن کنسرت والت دیزنی در لس‌آنجلس  این معمار می‌باشد.

کیف دستی کاپوسین بی‌بی نیز با بخش‌های چرمی زاویه‌دار خود تداعی‌گر ساختمان آی‌اِی‌سی به عنوان دفتر مرکزی شرکت اینتر اکتیو کورپوریشن) واقع در خیابان هجدم منهتن  در نیویورک و طراحی شده توسط فرانگ گری در سال ۲۰۰۷ میلادی است.

سه کیف دستی کاپوسین دیگر از لویی ویتون نیز با اضافه شدن حیوانات از جمله یک جفت ماهی، بازطراحی شده‌اند. کیف دستی کاپوسین بی‌بی فیش بگ متشکل از نورپردازی ماهی شکلی است که توسط فرانک گری برای بنیاد لویی ویتون در سال ۲۰۱۴ میلادی طراحی شده است.

دو کیف دستی دیگر نیز تفسیرهایی از مجسمه‌های ساخته شده توسط فرانک گری هستند: مجسمه‌ی تمساح طراحی شده برای رستورانی در لندن و مجسمه‌ی خرس که فرانک گری آن را در سال ۲۰۱۴ میلادی ساخت و اکنون در موزه هنر نیواورلئان به نمایش گذاشته شده است.

دو کیف دستی دیگر یعنی کاپوسین مینی پازل و کاپوسین مینی بلوسام نیز دارای اشکال رنگارنگ و گلبرگ مانند هستند.

فرانک گری برای دو اثر پایانی این مجموعه، کیف دستی توایستید باکس خود را که در سال ۲۰۱۴ میلادی و به مناسبت ۱۶۰ سالگی لویی ویتون طراحی شده بود، بازطراحی کرده است.

او در این باره می‌گوید:

"این (طراحی کیف‌های دستی) کاری نیست که من به طول معمول انجام می‌دهم! این کار، جستجو در ایده‌هاست... این کار بسیار شبیه به ساختن یک فیلم و یا حتی شلیک موشک به ماه است.