غار نمکدان قشم؛ طولانی‌ترین نمک‌آرایی طبیعت در جهان

غار نمک در فاصله ۹۰ کیلومتری از شهر قشم قرار گرفته است

غار نمکدان قشم؛ طولانی‌ترین نمک‌آرایی طبیعت در جهان
بهترین فصل سفر به غار نمک قشم

نمکدان‌ها همیشه قرار نیست ظرف‌های کوچک سر سفره باشند. من یک نمکدان ۶ کیلومتری سراغ دارم که به آن غار نمکدان قشم می‌گویند. همه ما حداقل یک بار به سیر تحویل زمین و تبدیل‌شدن دریا به خشکی فکر کرده‌ایم. اگر جزو افرادی هستید که به این موضوع علاقه دارید، بدون شک از غار نمکی قشم لذت خواهید برد.

موقعیت جغرافیایی غار نمک قشم

غار نمک در فاصله ۹۰ کیلومتری از شهر قشم قرار گرفته است و در بخش انتهایی جنوب غربی جزیره کوه گنبدی که به شکل 237 متر از سطح دریا فاصله دارد نیز واقع است. بهتر است بدانید که غار نمکی جزیره قشم یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی در هرمزگان است که مجموعه ای از زیبایی های منحصر به فرد را در خود جای داده است. وجود رگه های سفید نمک بر بدنه این کوه از دور منظره ای زیبا را نمایان می سازد. لازم به ذکر است که غار نمک هرمزگان در فاصله 2 کیلومتری از ساحل جاده همجوار خود قرار گرفته است.

بهترین فصل سفر به غار نمک قشم

از پاییز تا آخر فروردین فصل مناسبی برای سفر به قشم است. هوا ملایم و مطبوع است و داغی آفتاب شما را اذیت نخواهد کرد. زمستان قشم خنکی دلپذیری دارد و گشت و گذار برای شما خسته کننده نخواهد بود. اگر اهل پیاده روی و گردش در طبیعت هستید پیشنهاد می کنیم که پای پیاده این مسیر را طی کنید. داخل این غار به ویژه در اعماق آن، نور کافی وجود ندارد و برای مشاهده استالاکتیت های بلورین نمک نیاز به چراغ قوه پرنور است. سقف غار نمک را قندیل های مرمرین و بلورین در اشکال مختلف پوشش داده اند و منظره ای بدیع به وجود آورده اند. سعی کنید حتما با کسی که نسبت به این غار آشنایی کامل دارد همسفر شوید تا از راه و چاه آن مطلع باشید.

بیشتر بخوانید

فیلم| حال و هوای دریاچه مهارلو شیراز

جادوی طبیعت در دره چریک را تماشا کنید

سفری به ماسوله کردستان

همه چیز درباره سفر به مشهد

ببینید و لذت ببرید | خانه زیباترین نیلوفرهای جهان در گیلان