عمان از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد:تمرکز بر زمین ، آب و مردم

اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی بود که عمان کشوری پادشاهی در شرق شبه جزیره عربستان از برنامه و پاویون خود برای حضور در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا رونمایی کرد!

عمان از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد:تمرکز بر زمین ، آب و مردم

اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی بود که عمان کشوری پادشاهی در شرق شبه جزیره عربستان از برنامه و پاویون خود برای حضور در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا رونمایی کرد!

این مراسم رونمایی که در سفارت عمان در شهر توکیو پایتخت ژاپن برگزار شده بود، با حضور سعید بن سلطان البوسعیدی ، معاون وزیر امور خارجه‌ی این کشور و با هدف اعلام مشارکت عُمان برگزار شد.

معاون وزیر امور خارجه‌ی کشور عمان که مسئولیت کمیسر پاویون عمان در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا (در زمینی به مساحت ۱۷۶۳ مترمربع) را نیز برعهده دارد، در صحبت‌های خود گفت:

هدف ما از حضور در این رویداد جهانی بیان تعهد ما به تعامل با جهان، ترویج تبادلات فرهنگی و تلاش خستگی ناپذیر ما برای ارائه تصویری واقعی از میراث باستانی خود و همچنین تمرکز ما مبنی بر توسعه پایدار برای ساختن آینده‌ای مبتنی بر روحیه‌ی نوآوری و توسعه می‌باشد.”

او همچنین درباره طراحی معماری پاویون این کشور در اکسپو۲۰۲۵ نیز گفت:

پاویون سلطان‌نشین عُمان دارای طراحی معماری منحصر به فردی خواهد بود که منعکس کننده‌ی محیط فرهنگی این کشور، تاریخ باستانی و آرزوهای آن برای آینده است.”

همچنین در رویداد، بیان بنت مسلم الرمضانیه به نمایندگی از تیم طراحی این پاویون درباره طراحی آن گفت:

طراحی پاویون سلطان‌نشین عُمان در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا الهام گرفته از تنوع طبیعی و توپوگرافیک این کشور است و منعکس کننده‌ی سازگاری و همزیستی عمانی‌ها با طبیعت و محیط اطراف و همچنین تاثیر آن بر فرهنگ انسان خواهد بود. ما در جزئیات طراحی معماری این پاویون، به وضوح بر سه محتوای اصلی متمرکز بوده‌ایم: زمین، آب و مردم.”

در انتها لازم به بیان است طراحی پاویون کشور عمان برای حضور در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا در قالب بخشی از جایزه‌ای انجام شد که توسط بلعرب بن هیثم آل سعید (فرزند سلطان هیثم بن طارق آل سعید ، سلطان عمان) با همکاری وزارت فرهنگ، ورزش و جوانان برگزار شده بود.

درباره جزئیات این مسابقه نیز بایستی گفت با هدف اینکه افرادی بیشتری از معماران و طراحان در این رقابت شرکت کنند، هیچ محدودیت سنی اعمال نشده بود (دفاتر مشاوره محلی نیز امکان شرکت در این مسابقه را داشتند). همچنین علاقه‌مندان می‌توانستند به صورت انفرادی و یا جمعی (در قالب تیم‌های ۵ نفره در مسابقه شرکت کنند).

در نهایت، تیم طراحی برگزیده‌ی این پاویون متشکل از عمار بن عبدالحمید آل کیومی ، بیان بنت مسلم الرمضانیه و نیاره بنت خمیس الحنایه، جایزه ۱۰ هزار ریال عمان (حدود ۲۶ هزار دلار ) را برای بیان مفهوم نوآورانه‌ دریافت کردند.