شهر خطی پروژه ی عظیم نئوم در عربستان سعودی،در حال ساخت کارخانه بتن آماده 186 میلیون دلاری خود است !

چهاردهم اکتبر سال ۲۰۲۴ میلادی باخبر شدیم پروژه عظیم نئوم در کشور عربستان سعودی با هدف سرعت بخشیدن به فرآیند ساخت‌وساز شهر خطی خود، از پروژه‌ی ۱۸۶ میلیون دلاری کارخانه‌ی بتن سبز آماده پرده برداشته است! تاسیساتی که قادر به تولید بیش از ۲۰ هزار مترمکعب بتن در روز است.

شهر خطی پروژه ی عظیم نئوم در عربستان سعودی،در حال ساخت کارخانه بتن آماده 186 میلیون دلاری خود است !


بد نیست بدانید بتن سبز به بتنی گفته می‌شود که حداقل یکی از اجزای تشکیل دهنده‌ی آن از مواد زاید (پسماند) می‌باشد و یا فرآیند تولید آن، منجر به تخریب محیط‌ زیست نمی‌شود. به بیان ساده‌تر، بتن سبز یک نسخه سازگار با محیط زیست از همان بتن سنتی است که با ترکیب مواد بازیافتی ساخته شده است؛ و همچنین مقرون به صرفه است و به هنگام استفاده در ساخت‌وساز، عملکردی قوی‌ای از خود نشان میدهد.

همچنین براساس خبر دیگری که از سوی گلف نیوز منتشر شده است، کار بر روی شمع‌های پایه‌ی این شهر خطی وسیع آغاز شده است و تاکنون تقریبا ۱۰۰۰ مورد از بیش از ۳۰ هزار شمع آن نصب شده است.

ماه آپریل سال ۲۰۲۴ میلادی بود که نئوم اعلام کرد قصد دارد ساخت‌وساز پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری خود را تسریع بخشد و پیش‌بینی کرد تا سال آینده میلادی، نیروی کار در این پروژه نزدیک به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت. براساس آنچه برنامه‌ریزی شده است اولین فاز این پروژه در سال ۲۰۳۰ میلادی افتتاح خواهد شد