شرکت سازنده املاک اعمار و رونمایی از اولین ویلای چاپ سه بعدی شده در دبی

اواسط ماه دسامبر سال ۲۰۲۳ میلادی بود که شرکت توسعه املاک و مستغلات اماراتی اعمار  از اولین ویلای چاپ سه‌بُعدی شده در شهر دبی رونمایی کرد! پروژه‌ای که رونمایی از آن، پیش از این به سبب همه‌گیری ویروس کرونا به تعویق افتاده بود.

شرکت سازنده املاک اعمار و رونمایی از اولین ویلای چاپ سه بعدی شده در دبی

بد نیست بدانید شرکت املاک اعمار به عنوان یکی از بزرگ‌ترین توسعه‌دهندگان املاک  و مستغلات در کشور امارات  متحده عربی و با ارزش خالص دارایی‌هایی نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار ، در سطح بین‌المللی خدمات توسعه و مدیریت املاک را ارائه می‌دهد.

اما این شرکت توسعه املاک و مستغلات اماراتی همواره در تلاش بوده است که از روش‌های نوآورانه‌ی ساخت‌وساز برای ساخت سریع‌تر، مقرون‌به‌صرفه‌تر و همچنین با طراحی‌های متمایز استفاده نماید! ویژگی‌های که همگی به کاهش ضایعات حاصل از فرآیند ساخت‌وساز و همچنین کاهش آلودگی صوتی کمک می‌کنند.

لازم به بیان است اعمار در تلاش است تا سال ۲۰۳۰ میلادی، ۲۵ درصد از پروژه های ساختمانی خود را به صورت چاپ سه‌بُعدی به سرانجام رساند!

اما این ویلای ۲۰۲ مترمربعی و متشکل از سه اتاق خواب، چهار حمام، آشپزخانه‌ی کاملا مجهز، اتاق غذاخوری و اتاق مطالعه به بیان چگونگی ادغام فناوری چاپ سه‌بعدی با محصولات AIoT (هوش مصنوعی اشیا) شیائومی و همچنین بازتعریف چشم انداز زندگی هوشمند در کشور امارات متحده عربی می‌پردازد.