بلژیک از پاویون خود برای اکسپو ۲۰۲۵ رونمایی کرد : بیان اهمیت آب برای آینده ...

به تازگی تصاویری توسط رسانه‌ی بروکسل تایمز منتشر شده است که حاکی از طراحی پاویون کشور بلژیک در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا می‌باشد! پاویونی که با موضوع “نجات زندگی”، انسان را در مرکز توجه خود قرار داده است.

بلژیک از پاویون خود برای اکسپو ۲۰۲۵ رونمایی کرد : بیان اهمیت آب برای آینده ...


لازم به یادآوری است اکسپو۲۰۲۵ اوزاکا، از ۱۳ ماه آپریل تا ۱۳ ماه اکتبر سال ۲۰۲۵ میلادی (به مدت ۱۸۵ روز) و با موضوع “طراحی جامعه آینده برای زندگی ما” در جزیره مصنوعی یومهشیما در سواحل اوزاکا برگزار خواهد شد و میزبان حدود ۱۵۰ کشور و بیش از ۲۸ میلیون بازدیدکننده خواهد بود.

اما جولای سال ۲۰۲۳ میلادی بود که کمیساریای عمومی بلژیک برای نمایشگاه‌های بین‌المللی (BelExpo) در خبری اعلام کرد که سیریل روسو ، معمار بلژیکی و مستقر در شهر للوویر (واقع در شهرستان سوئنیه در استان انو در منطقه فدرال والوون در کشور بلژیک) به عنوان طراح پاویون این کشور در اکسپو ۲۰۲۵ میلادی انتخاب شده است.

کمیساریای عمومی بلژیک برای نمایشگاه‌های بین‌المللی درباره برنامه‌ی این کشور برای حضور در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا چنین می‌نویسد:

این رویداد جهانی، فرصتی است برای ایجاد تصویری واضح و گسترده از نقاط قوت بلژیک! فرصتی برای بیان داستان نوآوری‌های ما و همچنین سرمایه‌گذاری قابل توجه ما در تحقیق و توسعه موضوعاتی همچون مراقبت‌های بهداشتی، بیوتکنولوژی و داروسازی.”

سیریل روسو ، معمار بلژیکی در طراحی این پاویون ۷۶۸ مترمربعی بر موضوع آب برای نجات زندگی آدمی تمرکز داشته است! وی در این باره می‌گوید:

انسان، شیوه زندگی و رابطه او با مادر-طبیعت در کانون چالش‌های ایجاد شهرهای امروزی قرار دارد؛ و همین بهانه‌ای بود تا ما انسان را در مرکز تفکر خود در این پروژه قرار دهیم. همه انسان‌ها و به طور کلی همه موجودات زنده از #آب تشکیل شده‌اند. هر سلول در هر موجود زنده‌ای حاوی آب به عنوان خالص‌ترین و جهانی‌ترین نماد زندگی است.”

حجم این پاویون به شکل یک قطعه یخ می‌باشد؛ حجمی که توصیف‌گر حالت جامد آب است و علاوه بر این، پارچه‌ای نیز آن را دربرگرفته است که نور را منعکس می‌کند.

در مسیر ورودی پاویون، با یک متریال پویاتر و شفاف مواجه می‌شویم که بیانگر جالت مایع آب است! به مانند آینه‌ای آبی که بازدیدکنندگان از میان آن عبور می‌کنند...

البته سقف این پاویون نیز به شکل ابری است که از اشکال باد شونده ساخته شده است! ایده‌ای که حالت گازی آب را منعکس می‌کند. به بیان معماران پاویون، این سقف به عنوان نمای پنجم عمل می‌کند!

این پروژه با نام “بلژیک - بروکسل، فلاندر، والونیا” بودجه ۹.۸ میلیون یورو را به خود اختصاص داده است.