سیاست پاک فطرت: بذرهایی برای توسعه شیراز کاشته ایم که باید در مجلس آینده، آنها را درو کنیم

سیاست پاک فطرت: بذرهایی برای توسعه شیراز کاشته ایم که باید در مجلس آینده، آنها را درو کنیم انتخابات مجلس، مهمترین رویداد سیاسی کشور است که رسانه ها نقش مهمی در روشنگری و ایجاد شور انتخاباتی دارند. روزنامه «خبر جنوب» نیز بر اساس رسالتی که در این زمینه احساس کرده در طول چند وقت اخیر که استان فارس، درگیر کارزار انتخابات بوده است کوشیده با نگاهی عادلانه، فرصتی در اختیار کاندیداهای پارلمان دوازدهم قرار دهد تا با بهره گیری از این ظرفیت، اهداف و برنامه های خود را بی واسطه با مردم در میان بگذارند.

سیاست  پاک فطرت: بذرهایی برای توسعه شیراز کاشته ایم که باید در مجلس آینده، آنها را درو کنیم

 فاطمه ایزدی - «خبرجنوب»/  این رسانه، بی طرفانه و با چشم پوشی از دریافت هزینه های تبلیغاتی، مجالی فراهم کرده تا نامزدهایی که به دور دوم انتخابات بهارستان راه می یابند، وعده ها و برنامه های خود را که پیش از انتخابات اعلام کرده اند،

پس از تکیه بر کرسی های سبز مجلس برای مردم تبیین کنند.

روزنامه «خبرجنوب» در تماس با چهار کاندیدای مجلس دوازدهم در شیراز و زرقان توانست در گام اول، میزبان دکتر علیرضا پاک فطرت باشد و سایر نامزدها اعلام کردند که فعلا فرصتی برای حضور در این برنامه ندارند.

رحمت اله مرزوقی، یکی از کاندیداها تاکید کرد که علیرغم اشتیاق برای حضور در این گفتگوی خبری، به دلیل فشردگی برنامه های خود در روزهای منتهی به انتخابات، فرصت کافی ندارد و مشاوران دو نامزد دیگر سید اسماعیل حسینی و ابراهیم عزیزی نیز یادآور شدند که به زودی اطلاع خواهند داد که می توانند در این نشست حضور یابند یا خیر.

علیرضا پاک فطرت اولین کسی بود که با حضور در نشست اختصاصی خبری «خبرجنوب» از طرح ها و برنامه هایش در مجلس دوازدهم گفت و با گریز به خدمات چهار ساله اش در پارلمان یازدهم، مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کرد.

او در حال حاضر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس و کاندیدای انتخابات پارلمان دوازدهم است و مردم شیراز به دلیل خدمات به یاد ماندنی اش در دوران 8 ساله مدیریت شهری، او را به عنوان سردار سازندگی می شناسند.

در این نشست، پاک فطرت با بیان اینکه یک نماینده با دفاع از یک طرح یا لایحه می تواند به کشور، منفعت یا ضرر برساند، اذعان داشت که مردم باید در تعیین سرنوشت چهار سال آینده خود مشارکت داشته باشند. به اعتقاد این کاندیدای مجلس دوزادهم، بهارستان می تواند با یک رأی «آری» یا «خیر»، بسیاری از مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را تحت تاثیر قرار دهد و بر همین اساس، مردم باید آگاهانه کسی را راهی مجلس کنند که علاوه بر دانش و تجربه، کارنامه اجرایی قابل قبولی داشته باشد. 

پاک فطرت به طرح ها و برنامه هایی گریز زد که در دوران چهار ساله نمایندگی خود در کمیسیون عمران و آموزش مجلس انجام داده و با اجرایی شدن بسیاری از آنها تحولات خوبی ایجاد شده است.

از طرح جهش تولید مسکن که با مولفه هایی همچون مکان یابی، ارتقای کیفیت و قیمت مناسب کلید خورد تا طرح های راهبردی در بخش آموزش از جمله رتبه بندی معلمان، تصویب اساسنامه نظام فنی و حرفه ای و اجرای طرح پزشکان در مناطق محروم، تنها برخی از برنامه هایی است که با پیگیری پاک فطرت به نتیجه رسیده است. 

این نماینده مجلس تاکید کرد که دوره خدمت پزشکان در مناطق محروم 21 سال بود که با ارائه یک طرح در کمیسیون آموزش، این مدت به 11 سال کاهش یافت و همین موضوع باعث شد هم مناطق محروم از حضور پزشک، بی بهره نمانند و هم پزشکان، راحت تر به این نقاط از کشور بروند.

او با تاکید بر اهمیت مهارت گرایی، ریشه بسیاری از مشکلات را در مدرک گرایی دانست و توضیح داد که در مجموعه فارغ التحصیلان دانشگاهی، افراد زیادی بیکار هستند این در حالیست که چهار میلیون فرصت شغلی کشور در اختیار اتباع بیگانه است. در واقع تصویب اساسنامه نظام فنی و حرفه ای که با ایده پاک فطرت در کمیسیون آموزش مجلس کلید خورد توانسته است تا حد قابل توجهی با تمرکز بر مهارت گرایی، بخشی از اشتغال و اقتصاد کشور را نجات دهد.

پاک فطرت با اشاره به پیگیری مشکلات استان فارس به ویژه کلانشهر شیراز در حوزه های دانشگاهی، آموزش و پرورش، دانش بنیان و علوم پزشکی، از تلاش برای رتبه بندی مدارس نیز خبر داد و گفت که شرکت های دانش بنیان، نه تنها دانشگاه را به صنعت نزدیک کردند بلکه فعالیت 10 هزار شرکت دانش بنیان در کشور موجب ماندگاری نخبگان و ارزآوری 2 میلیارد دلاری در سال گذشته شده است.

او از سلامت و فسادستیزی، ایجاد عدالت اجتماعی، شفافیت در قانون و دفاع از بیت المال و اقشار آسیب پذیر به عنوان برخی ماموریت های مهم خود در صورت راه یابی به مجلس دوازدهم یاد کرد. پاک فطرت علاوه بر مسائل مالی، حراست از منابع انسانی را بیت المال دانست و تاکید کرد که بیت المال فقط مال نیست بلکه دفاع از محرومین و جلوگیری از خروج سرمایه های انسانی است که از کشور می روند.

این کاندیدای مجلس دوازدهم با اذعان به اینکه قانون در رابطه با بانوان، شفاف نیست، از طرحی به نام «صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت» خبر داد و یادآور شد که زنان، آینده سازان نسل بعد هستند و اگر قوانین خوب و شفافی در این حوزه تصویب شود به عدالت نزدیک تر خواهد بود.

پاک فطرت با تاکید بر اینکه طرح ها و پروژه های بزرگ در مجلس یازدهم کلید خورده است، اجرا و عملیاتی شدن آنها را در گروی حضور نمایندگانی که این طرح ها را پیگیری کرده اند دانست و توضیح داد که در صورت دنبال کردن این پروژه ها در مجلس دوازدهم، طرح ها زمین گیر نخواهد شد، در غیر این صورت همانند بسیاری از قوانین، به حال خود رها می شوند.

او با تاکید بر اینکه با اجرای شفاف قوانین باید اعتماد مردم را افزایش داد به این نکته گریز زد که بذرهایی برای توسعه شیراز کاشته ایم که باید در مجلس آینده، آنها را درو کنیم.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به راهکارهایی برای کنترل گرانی مسکن و خودرو و ریشه یابی تورم در این حوزه ها از تلاش برای تند شدن نبض شهرک سلامت در شیراز پس از 10 سال زمینگیری خبر داد و با تاکید بر شفافیت در اجرای قوانین، توضیح داد که برخی طرح های ارائه شده در مجلس می تواند یک رانت باشد و بر همین اساس، نمایندگان باید با استناد به هوش و تجربه خود به دنبال تصویب طرح هایی در مجلس باشند که حداقل برای 50 درصد از افراد جامعه، عام المنفعه باشد.

.پاک فطرت در ادامه با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات، یادآور شد که مردم به کسانی رأی دهند که دانش، تجربه و پیشینه اجرایی خوبی دارند