سوفوجیموتو،معمار ژاپنی طراح اکسپو 2025 در دیدار از دفتر جدید بیارکه اینگلس : "چه به عنوان یک فضای معماری و چه به عنوان یک محیط کار برایم بسیار الهام بخش بود !"

سو فوجیموتو، معمار ۵۲ ساله و سرشناس ژاپنی که مدتی است توجه جامعه‌ی جهانی را به سبب طراحی سایت اکسپو۲۰۲۵ اوزکا بیش از پیش به خود جلب کرده است، روز گذشته دهم تیر ماه ۱۴۰۳ شمسی با انتشار پستی در صفحه‌ی خود در ایکس (توئیتر سابق) خبر از سفر به شهر کپنهاگ و بازدید از دفتر مرکزی جدید معمار دانمارکی و بنیانگذار استودیو معماری بیگ یعنی بیارکه اینگلس داد...

سوفوجیموتو،معمار ژاپنی طراح اکسپو 2025 در دیدار از دفتر جدید بیارکه اینگلس : "چه به عنوان یک فضای معماری و چه به عنوان یک محیط کار برایم بسیار الهام بخش بود !"


او با انتشار عکسی از خود و بیارکه اینگلس نوشت:

کپنهاگ،

بازدید از دفتر جدید دوستمان بیارکه،

هم به عنوان فضای معماری و هم به عنوان یک محیط کار مکانی فوق العاده بود؛

من بسیار الهام گرفتم.”

لازم به یادآوری است دفتر مرکزی جدید بیارکه اینگلس که در حال حاضر میزبان حدود ۵۰۰ کارمند است، در هفت طبقه در اسکله ساندمولن بندر نیهاون به عنوان قلب بازرگانی دریایی شهر کپنهاگ پایتخت کشور دانمارک واقع شده است.

این ساختمان ۴۸۸۰ مترمربعی به عنوان چهارمین دفتر استودیو معماری بیگ از زمان تاسیس، با توجه به ساختمان‌های صنعتی پیرامون خود و همچنین ترمینال کانتینری در همسایگی خود طراحی شده است! به گونه‌ای که سازه ی آن متشکل از مجموعه‌ای از تیرهای ساختاری و پیچیده شده است که به شکل یک الگوی شطرنجی بر روی هم قرار گرفته‌اند...

همچنین در هر طبقه، یک بخش زاویه‌دار دارای بالکن جانمایی شده است که به عنوان یک پله فرار عمل می‌کند! این پله‌ها به دور ساختمان می‌پیچند تا درنهایت به تراس پشت‌بام دسترسی داشته باشند.

بیارکه اینگلس می‌گوید:

“صفحات کف توسط تیرهای بتنی به طول ۲۰ متر که بر روی هم چیده شده‌اند، حمل می شوند؛ ایده‌ای که نمای بیرونی را به عنوان یک صفحه شطرنجی از تیرهای جامد و پنجره‌های شفاف به مخاطب ارائه می‌نماید.