ساخت بلند ترین سازه ی چاپ سه بعدی شده ی جهان برای سوپر بول 2024!

دوازدهم ماه فوریه سال ۲۰۲۴ میلادی مصادف است با برگزاری پنجاه و هشتمین مسابقه فینال فوتبال آمریکایی یا سوپربول (بالاترین سطح حرفه‌ای فوتبال آمریکایی در جهان) میان دو تیم کانزاس سیتی چیفز و سان‌فرانسیسکو ۴۹اِرز!

ساخت بلند ترین سازه ی چاپ سه بعدی شده ی جهان برای سوپر بول 2024!

رقابتی که به عنوان مهم‌ترین رویداد ورزشی آمریکا با برنامه‌های هنری و تفریحی متنوعی همراه است و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی در ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورهای جهان به تماشای آن می‌نشینند.

اما آنچه این رویداد ورزشی را برای ما جالب توجه می‌نماید ماجرای ساخت بلندترین سازه چاپ سه‌بُعدی شده‌ی جهان برای سوپر بول سالجاری میلادی است: یک مشعل یادبود ویژه برای ادای احترام به آل دیویس ، مالک سابق تیم فوتبال آمریکایی لاس وگاس ریدرز (اوکلند ریدرز).

آل دیویس، دستیار مربی گمنامی بود که در کمتر از یک دهه با تلاش فراوان خود پیشرفت کرد و به سرمربی، مدی کل و کمیسر لیگ تیم فوتبال آمریکایی لاس وگاس ریدرز تبدیل شد!

درباره جزئیات ساخت این مشعل یادبود بد نیست بدانید بیش از ۵۰ هزار ساعت صرف کار بر روی این سازه شده است! سازه‌ای ۹۳ فوتی که متشکل از ۱۱۴۸ پانل آلومینیومی است و توسط ۲۲۶ بلوک فیبر کربن چاپ سه‌بُعدی شده با وزن تقریبی ۳۵۰ پوند پشتیبانی می‌شود.

روز گذشته، دوم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ شمسی، مراحل جابه‌جایی و نصب این مشعل بزرگ در ورزشگاه الیجنت به عنوان یک ورزشگاه گنبدنما در پارادایس، نوادا در ایالات متحده آمریکا (پروژه‌ای ۱.۹ میلیارد دلاری و با ظرفیت ۶۵ هزار تماشاگر) انجام شد.

در انتها لازم به بیان است فرآیند طراحی و ساخت بلندترین سازه چاپ سه‌بُعدی شده‌ی جهان تحت نظر دانشگاه پردو به عنوان یکی از دانشگاه‌های معتبر و بزرگ ایالات متحده آمریکا انجام شده است. تا ماه آپریل سال ۲۰۱۹ میلادی، ۲۵ فضانورد آمریکایی و ۱۳ برنده جایزه نوبل از فارغ‌التحصیلان، پژوهشگران و استادان دانشگاه پردو بوده‌اند!