این خانه 52 متری در اینترنت پرطرفدار شده است!

سطوح سفید تکمیل کننده رنگ های فولادی سرد بوده و حسی بسیار امروزی را به خانه پی اچ اسکالابرینی اورتیز می دهند. برای جان بخشیدن به فضا، تعداد زیادی گیاه در حیاط به کار گرفته شده اند.

این خانه 52 متری در اینترنت پرطرفدار شده است!

پروژه پی اچ اسکالابرینی اورتیز (PH scalabrini Ortiz) توسط شرکت معماری کوهان راتو (Kohan Ratto Arquitectos) شامل گونه شناسی سنتی خانه های پی اچ در شهر بوئنوس آیرس، آرژانتین است که با معماری تراکم بالا و کم ارتفاع تعریف می شوند.

پی اچ اسکالابرینی اورتیز؛ بازسازی یک خانه کوچک عمودی که مشهور شده است!

پروژه پی اچ اسکالابرینی اورتیز که در محله پالرمو قرار دارد، در اصل یک خانه سرایداری به مساحت 30 متر مربع بود. پس از دگرگونی های پی در پی توسط مالکان پیشین، حیاط کوچک خانه مسقف شده بود تا فضای زندگی بیشتری را فراهم کند. با این وجود، حذف پاسیو به معنای از بین رفتن نور طبیعی و تهویه در فضاهای نشیمن بود.

با در نظر گرفتن پاسیو به عنوان عنصر کلیدی در خانه های پی اچ سنتی، نخستین بخش از بازسازی شامل بازگرداندن فضای حیاط بود. پی اچ اسکالابرینی اورتیز با یک باغ پشت بام در چهار سطح سازماندهی شده که به معماری کلی جلوه ای بلند و عمودی بخشیده است. همانطور که ساکنان در خانه بالا می روند، هر طبقه تعاملی خاص با حیاط و چشم انداز شهری ایجاد می کند.

زمانی که تصاویر این خانه در اینترنت و فضای مجازی منتشر شد به شدت مورد توجه مخاطب قرار گرفت و به قول معروف حسابی مشهور شد.

طبقه نخست شامل اتاق نشیمن و آشپزخانه است که مانع بین فضای درونی و بیرونی را می شکند. برای افزایش ارتفاع سقف، بخشی از کف استودیو طبقه دوم حذف شده است. اگرچه این کار ناحیه کف کوچک تری را ایجاد کرده اما امکان اتصال به سطح پایین تر را فراهم کرده و همچنین نور بیشتر و تهویه بهتر را به همراه دارد. در طبقه سوم، اتاق خواب بالاتر از حیاط قرار دارد و چشم اندازی به بافت شهری ارائه می کند. در نهایت، از تراس-باغ، ساکنان می توانند چشم انداز شهر را در پناه درخت صنوبر همسایه تماشا کنند.

یک سامانه قاب فولادی برای نوسازی پی اچ اسکالابرینی اورتیز به کار گرفته شده است که امکان به حداقل رساندن بار ساختار روی دیوارهای از قبل موجود را فراهم کرده و همچنین زمان ساخت در سایت را کاهش داد. سطوح سفید تکمیل کننده رنگ های فولادی سرد بوده و حسی بسیار امروزی را به خانه می دهند. این در شرایطی است که برای جان بخشیدن به فضا، تعداد زیادی گیاه در حیاط به کار گرفته شده و یک واحه شهری کوچک را ایجاد کرده اند.

اطلاعات پروژه

نام پروژه: پی اچ اسکالابرینی اورتیز

نوع: مسکونی

مکان، بوئنوس آیرس، آرژانتین

معمار: شرکت معماری کوهان راتو

مساحت زیر پوشش: 52 متر مربع

مساحت بدون پوشش: 26 متر مربع