رومانی از پاویون خود برای اکسپو 2025 اوزاکا رونمایی کرد: ترسیم جعبه ی جادویی رومانیایی برای پایداری،خلاقیت و تعامل

دربیست و دوم ماه جون سال ۲۰۲۴ میلادی، همراه با مراسم کلنگ‌زنی پاویون کشور رومانی در اکسپو۲۰۲۵ اوزاکا با حضور کاردار سفارت رومانی در توکیو از طرح این پاویون نیز رونمایی شد!

رومانی از پاویون خود برای اکسپو 2025 اوزاکا رونمایی کرد: ترسیم جعبه ی جادویی رومانیایی برای پایداری،خلاقیت و تعامل


وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد:

پاویون رومانی که با شعار پایداری (و هماهنگ با اصول جهانی پایداری) طراحی شده است، یک مفهوم توسعه مبتنی بر بازیافت و استفاده‌ی مجدد می‌باشد.”

لازم به بیان است پاویون کشور رومانی یک غرفه ملی از نوع A می‌باشد (با اندازه کوچک، تقریبا ۹۰۰ متر مربع) که در منطقه “نجات زندگی” از سایت اکسپو ۲۰۲۵ قرار خواهد گرفت.

جالب است بدانید کانسپت معماری پاویون کشور رومانی در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا با نام “جعبه جادویی رومانیایی - خلاقیت و تعامل” از میان آثار ارسال شده برای مسابقه‌ای که توسط دانشگاه دولتی معماری و شهرسازی یون مینکو در شهر بخارست (که در گذشته با نام مدرسه عالی معماری در بخارست شناخته می‌شد) و با مشارکت وزارت امور خارجه این کشور برگزار شده بود، انتخاب شده است!

البته پیش از اعلام مسابقه ملی، مطالعه‌ای سراسری پیرامون چشم‌انداز کشور رومانی در اکسپو ۲۰۲۵ اوزکا در چهارچوب یک پروتکل همکاری میان وزارت امور خارجه و شورای ملی روسای دانشگاه‌های این کشور انجام شد.

این مسابقه در میان دانشجویان کارگاه‌های طراحی سال چهارم این دانشکده معماری و شهرسازی برگزار شد که در نهایت ۶ طرح به عنوان فینالیست انتخاب شد. پس از داوری‌های نهایی، یک طرح به عنوان طرح موردنظر برای اجرا شد...

طراحان طرح برگزیده پاویون رومانی در اکسپو ۲۰۲۵ اوزکا:

Bodoloacă Ioana Anca / Muraru Georgiana Anemone