راه‌حل جنجال‌های داوری: افشای مکالمات داور و VAR

از بازی لیورپول و لسترسیتی

راه‌حل جنجال‌های داوری: افشای مکالمات داور و VAR

اتحادیه فوتبال انگلیس قصد دارد به زودی برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر فایل صوتی مکالمات داور با اتاق VAR را به صورت عمومی منتشر کند. 
نشریه تایمز اعلام کرد در بازی پس‌فردای لیورپول مقابل لسترسیتی برای اولین بار فایل صوتی مکالمات بین داور این مسابقه و مسئولان اتاق VAR به صورت عمومی منتشر خواهد شد.
هوارد وب، رئیس کمیته داوران انگلیس، برای توضیح دادن این تصمیم امشب در برنامه‌ای در شبکه اسکای حضور خواهد یافت. گری نویل و جیمی کاراگر، ستاره‌های بازنشسته فوتبال انگلیس که در حال حاضر به عنوان کارشناس فعالیت می‌کنند، در این برنامه به عنوان منتقد هوارد وب حضور خواهند داشت.


لیگ برتر در فصل جاری با چندین مورد تصمیمات جنجالی VAR روبه‌رو بوده که انتقادهای زیادی از کمیته داوران و اتحادیه فوتبال را به دنبال داشته است. به همین علت است که این دو نهاد تصمیم دارند برای برطرف کردن شک و شبهه‌ها مکالمات بین داور و اتاق VAR را علنی کنند.
از جمله مهم‌ترین جنجال‌های اخیر VAR می‌توان به صحنه‌های بحث‌برانگیز در دیدار چلسی و وستهم، آرسنال و برنتفورد و همچنین تساوی کریستال‌پالاس و برایتون در ماه فوریه اشاره کرد. در نهایت هوارد وب در کمیته داوران فوتبال این کشور یک جلسه مدیریت بحران تشکیل داد که خروجی آن تصمیم به پخش علنی مکالمات صوتی داوران بوده است.


بر اساس گزارش نشریه تایمز اتحادیه فوتبال معتقد است این تصمیم به شفافیت بیشتر در فوتبال کمک خواهد کرد و اگر تجربه دیدارهای پایانی این فصل از جمله بازی روز دوشنبه لیورپول و لسترسیتی مثبت باشد از فصل آینده افشای مکالمات داور با اتاق VAR را در بازی‌های بیشتری انجام خواهد داد.