دیوید لیک و تد فلاتو ، معماران آمریکایی مدال طلایی انستیتو معماران ایالات متحده آمریکا را سال ۲۰۲۳دریافت کردند؛

دیوید لِیک و تِد فلاتو ، معماران آمریکایی و بنیانگذاران استودیو معماری لِیک | فلاتو (مستقر در سن آنتونیو، تگزاس) به عنوان برندگان مدال طلای اِی‌آی‌اِی یا انستیتو معماران ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۳ میلادی شناخته شدند!

دیوید لیک و تد فلاتو ، معماران آمریکایی مدال طلایی انستیتو معماران ایالات متحده آمریکا را سال ۲۰۲۳دریافت کردند؛

این جایزه سالانه به عنوان باارزش‌ترین افتخار و جایزه‌ در جامعه‌ی معماری ایالات متحده آمریکا به فردی اعطا می‌شود که آثار ارزشمند و قابل توجهی را پیرامون نظریات (تئوری) معماری و ساخت آن بر جای گذاشته باشد!

اما دیوید لِیک و تِد فلاتو در سال ۱۹۸۴ میلادی و پس از اتمام تحصیلات خود، شرکتی را تاسیس کردند که در حال حاضر به عنوان یکی از اولین شرکت‌های صنعتی دارای گواهینامه “بی کورپ” شناخته می‌شود.

گواهینامه “بی کورپ”، جنبشی متشکل از شرکت‌هایی است که دارای بالاترین استانداردهای اجتماعی – محیط زیستی، شفافیت و مسئولیت پذیری هستند و از کسب‌وکار خود به عنوان نیرویی به سوی آنچه که برای همه خوب است، استفاده می‌کنند.

جنبش بی کورپ از سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز شد و تاکنون بیش از ۶۹۰۰ شرکت از بیش از ۱۶۱ صنعت مختلف از سراسر نقاط جهان با این جنبش همراه شده‌اند...

براساس آنچه که توسط انستیتو معماران ایالات متحده آمریکا درباره دیوید لِیک و تد فلاتو بیان شده است، این دو معمار با طراحی پروژه‌هایی پایدار و منعطف و همسو با محیط زیست، در جهت افزایش آگاهی جمعی پیرامون بحران‌های آب و هوایی تلاش قابل توجهی نموده‌اند!

در انتها درباره انستیتو معماران ایالات متحده آمریکا مشهور به اِی‌آی‌اِی بد نیست بدانید این انجمن، بزرگ‌ترین سازمان حرفه ‌ای معماری در ایالات متحده آمریکا می‌باشد و از سال ۱۸۵۷ میلادی تاکنون در توسعه‌ی قوانین و سیاست‌های فنی و آموزشی معماری در ایالات متحده آمریکا نقش اصلی و اساسی را ایفا کرده ‌است. این سازمان نزدیک به ۸۴۰۰۰ عضو دارد و در واشینگتن دی‌سی ، پایتخت ایالات متحده آمریکا واقع است.