خبرگزاری ژاپنی کیودونیوز: ایران از طراحی و ساخت پاویون خود در اکسپو 2025 اوزاکا انصراف داد...!

پنجم تیر ماه سال ۱۴۰۳ شمسی (یا بیست و پنجم ماه جون سال ۲۰۲۴ میلادی)، خبرگزاری ژاپنی کیودو نیوز (مستقر در توکیو و به عنوان یکی از معتبرترین خبرگزاری‌ها در کشور ژاپن) خبر از انصراف ایران از طراحی و ساخت پاویون خود در اکسپو۲۰۲۵ اوزاکا داد!

خبرگزاری ژاپنی کیودونیوز: ایران از طراحی و ساخت پاویون خود در اکسپو 2025 اوزاکا انصراف داد...!

در خبری که توسط این خبرگزاری منتشر شده است، چنین آمده است:

منابع آگاه اطلاع داده‌اند که کشورهای ایران و پاکستان از برنامه ساخت پاویون‌های خود در نمایشگاه جهانی ۲۰۲۵ دراوزاکا منصرف شده اند و به جای آن در پاویون‌هایی که توسط برگزارکننده این رویداد آماده خواهد شد، حضور خواهند داشت.”

در ادامه‌ی این خبر چنین آمده است:

ایران تصمیم دارد حضور خود در اکسپو ۲۰۲۵ اوزکا را از نوع A به نوع X تغییر دهد؛ نوع X فضاهایی را شامل می‌شود که توسط برگزارکننده یعنی کشور ژاپن ساخته می‌شود و به متقاضیان اجاره داده می‌شود... متقاضی می‌تواند فضای داخلی و خارجی را براساس نیازهای خود و همچنین مبتنی بر چهارچوب‌های ارائه شده توسط برگزارکننده یعنی کشور ژاپن سازماندهی نماید.

برگزارکننده یعنی کشور ژاپن تصمیم دارد تعداد ۹ پاویون اجاره‌ای با تیپ X را بسازد. تاکنون تنها چهار کشور (همراه با ایران) برای حضور در پاویون‌های اجاره‌ای تیپ X اعلام حضور کرده اند.”

توجه داشته باشید پاویون‌های نوع A به عنوان یک جاذبه‌ی کلیدیِ شاخص در این رویداد جهانی شناخته می‌شوند، چرا که کشور بهره بردار از این نوع پاویون می‌تواند بنا و سازه طراحی شده توسط خود را احداث نماید!

براساس اطلاعات منتشر شده در این خبر و طبق گزارش انجمن ژاپن، تاکنون ۵۱ کشور آمادگی و برنامه‌ریزی خود برای ساخت پاویون‌های خود )که با نام پاویون‌های نوع A شناخته می شود) اعلام کرده‌اند.

در انتها لازم به بیان است تا ۱۸ ماه ژوئن سال ۲۰۲۴ میلادی، بیش از ۱۶۰ کشور و منطقه و همچنین ۹ سازمان بین‌المللی مشارکت رسمی خود را در این رویداد جهانی که از ۱۳ ماه آپریل تا ۱۳ ماه اکتبر سال ۲۰۲۵ میلادی در یومشیما، جزیره ای مصنوعی در خلیج اوزاکا برگزار خواهد شد، تایید کرده‌اند.