جدیدترین تصاویر از ساخت وساز پروژه ی مسکونی کینگ تورنتو توسط بیارکه اینگلس

اواسط سال ۲۰۲۰ میلادی بود که خبرهای مبنی بر طراحی یک پروژه‌ی جدید توسط بیارکه اینگلس، معمار دانمارکی در شهر تورنتو کشور کانادا منتشر شد؛ پروژه‌ای با الهام از مجتمع مسکونی هبیتات ۶۷ در شهر مونترال کشور کانادا اثر معمار کانادایی، موشه سفدی.

جدیدترین تصاویر از ساخت وساز پروژه ی مسکونی کینگ تورنتو توسط بیارکه اینگلس


اما بیست و سوم ماه اکتبر سال ۲۰۲۴ میلادی بود که جدیدترین تصاویر از روند ساخت‌وساز این پروژه توسط بیارکه اینگلس در صفحه‌ی اینستاگرام این معمار دانمارکی و بنیانگذار استودیو معماری بیگ منتشر شد.

پروژه‌ای مسکونی در ۱۶ طبقه و متشکل از ۵۱۴ واحد مسکونی که در زاویه ۴۵ درجه و رو به سوی گذرگاه کینگ استریت غربی بر روی یکدیگر چیده شده‌اند.

لازم به بیان است پروژه هبیتات ۶۷ مونترال اثر معمار کانادایی موشه سفدی، پروژه‌ای آشنا برای بسیاری از معماران است؛ مجتمع مسکونی‌ای متشکل از واحدهای مدولار بتنی که تعریف جدیدی از زیستِ شهری و مجتمع‌های مسکونی ارزان قیمت ارائه کرد.

فرآیند ساخت‌وساز این پروژه در سال ۱۹۶۶ میلادی آغاز شد و در مدت زمانی کوتاه، ۳۵۴ بلوک بتنی همچون رشته کوهی بالا رفت! این ۳۵۴ بلوک بتنی، ۱۵ گونه‌ی متفاوت از مسکن برای خانوارهایی با جمعیت‌های متفاوت و متنوع ایجاد کرد.