تپه های آزا بودای : توماس هدرویک ، معمار انگلیسی و طراحی یکی از سبز ترین مناطق شهری توکیو !

به تازگی توماس هدرویک، معمار انگلیسی از جدیدترین پروژه‌ی خود در شهر توکیو رونمایی کرده است! تپه‌های منحنی شکل آزابودای که در تعامل نزدیک با فضای سبز می‌باشد...

تپه های آزا بودای : توماس هدرویک ، معمار انگلیسی و طراحی یکی از سبز ترین مناطق شهری توکیو !

اما این پروژه‌ی شهری ۸۱ هزار مترمربعی که متشکل از ساختمان‌های مسکونی، فضاهای خرده‌فروشی و رستوران، یک مدرسه، دو معبد، گالری‌های هنری، فضاهای کار و همچنین ۲۴ هزار مترمربع فضای سبز می‌باشد، با هدف ایجاد منطقه‌ای شهری که دسترسی به طبیعت و فضاهای متنوع را فراهم می‌سازد، طراحی شده است.

جالب است بدانید استودیو معماری توماس هدرویک  در طراحی این سازه‌های آلاچیق مانند چوبی با ساختار سقف شبکه‌ای که به مانند تپه‌ها گسترش یافته‌اند و اشکال منحنی را تا سطح زمین ایجاد کرده‌اند، از درختان و مسیرهای پرپیچ‌وخم میان ساختمان‌ها و همچنین روی سقف‌های شیب‌دار با هدف ایجاد فضاهایی برای دعوت تعامل میان مردم و کاوش، بسیار بهره گرفته است.

توماس هدرویک درباره این پروژه می‌گوید:

"ما اکنون شاهد یکی از سبزترین مناطق شهری توکیو هستیم! آغازی برای ارائه‌ی یک چشم‌اندازِ نو که از طبیعت و مردم به طور همزمان حمایت می‌کند..."

پروژه‌ی تپه‌های آزابودای در یک سایت Y شکل قرار گرفته است. سایت پروژه توسط معماران به سه بخش نامنظم تقسیم شده است؛ سه بخشی که هر کدام به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شخصیت متمایز خود را داشته باشند.

بخش شرقی، فضای خرده‌فروشی را شامل می‌شود؛ بخش جنوبی به منطقه تجاری اختصاص یافته است و مناطق مسکونی نیز در بخش غربی واقع شده است. همچنین در فاصله‌ی میان دو ایستگاه مترو واقع در دو انتهای سایت پروژه، یک فضای پیاده‌روی سرپوشیده و امن به طول ۷۰۰ متر برای مسافران فراهم شده است.

لازم به بیان است در قالب بخشی از طرح توسعه‌ی این پروژه، ساختمانی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع و در هشت سطح نیز برای مدرسه بریتانیایی توکیو طراحی شد.

به گفته استودیو معماری توماس هیترویک، این توسعه جایگزین بیش از ۲۰۰ سازه‌ای شده است که در این مکان قرار داشتند و بسیاری از آن‌ها، ساختمان‌هایی بودند که پس از جنگ در وضعیت بدی قرار داشتند.