موزه مهاجرت فنیکس طراحی شده توسط معماران AMD در شهر روتردام در سال 2025 افتتاح خواهد شد !

براساس جدیدترین خبر منتشر شده مطلع شده‌ایم موزه مهاجرت فنیکس در بندر روتردام واقع در استان هلند جنوبی در کشورهلند  به عنوان بزرگ‌ترین بندر اروپا  و دومین بندر بزرگ جهان پس از بندر شانگهای که توسط معماران چینی MAD طراحی شده است، در سال ۲۰۲۵ میلادی افتتاح می‌شود.

موزه مهاجرت فنیکس طراحی شده توسط معماران AMD در شهر روتردام در سال 2025 افتتاح خواهد شد !

اما براساس آنچه در توضیحات معماران MAD آمده است، هدف این موزه به نمایش گذاشتن و برجسته کردن داستان‌های مهاجرت در جهان از طریق مواجهه با هنر، معماری، عکاسی و تاریخ است.

لازم به بیان است سال ۲۰۲۰ میلادی بود که اولین تصاویر از این موزه منتشر شد! ساختمان موزه، یک انبار تاریخی ۱۶ هزار مترمربعی است که قدمت آن به سال ۱۹۳۲ میلادی باز می‌گردد و توسط معماران چینی MAD در حال بازسازی است...

جالب است بدانید این انبار که زمانی به عنوان بزرگ‌ترین انبار در جهان شناخته می‌شد و به شرکت کشتیرانی گردشی آمریکایی هلند آمریکا لاین (مستقر در شهر سیاتل ایالات متحده آمریکا) تعلق داشت! این شرکت در ۲۵ سال اول فعالیت خود ۴۰۰ هزار نفر را از اروپا به قاره آمریکا برد.

موزه مهاجرت فنیکس به کشف داستان مهاجرت انسان از گذشته‌ی دور تا به امروز خواهد پرداخت...

ما یانسانگ، موسس معماران چینی MAD می‌گوید:

"هنگامی که از ما خواسته شد تا این موزه را طراحی کنیم، می‌دانستیم که بایستی با ساختمان موجود و محیط پیرامون آن به گفت‌وگو بپردازیم - و با گذشته‌ای که داستان‌های مهاجرت را در دل خود داشت... ما در طراحی این پروژه به بیان دیالوگی میان آینده و گذشته پرداختیم. موزه مهاجرت فنیکس درباره آینده است، اما ریشه در گذشته دارد!"

اما از جمله اینستالیشن‌هایی که برای برپایی در این موزه برنامه‌ریزی شده است می‌توان به طرحی متشکل از ۲۰۰۰ چمدان اهدایی و همچنین اینستالیشن عکاسی با عنوان خانواده مهاجران متشکل از تصاویر مستند و پرتره‌هایی که به موضوعات مطرح شده پیرامون سفر انسان، عشق  خانوادگی، خطر سفر و خداحافظی می‌پردازد، اشاره کرد.

در انتها لازم به بیان است در دل این موزه با سازه‌ی ارگانیکی روبرو می‌شویم که به عنوان نمادی از سفرهای پرفراز و نشیب مهاجران در سطح جهان، از طبقه همکف رشد می‌کند، بالا می‌رود و از پشت بام پروژه خارج می‌شود... و چشم اندازی ایده‌آل از شهر روتردام را با مناظری از رودخانه ماس و هتل نیویورک که در گذشته مقر شرکت کشتیرانی هلند آمریکا لاین بود را به مخاطبان خود ارائه می‌کند...