تهیه بسته اجرایی پانزده هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز برای سفر ریاست جمهوری به فارس

شهردار شیراز گفت: برای سفر هیئت دولت به استان فارس و این کلان‌شهر یک بسته ۱۵ هزار میلیارد تومانی آماده شده است که خط ۴ مترو و بهره‌برداری از بازار پروتئین شیراز در این سفر پیش‌بینی شده است.

تهیه بسته اجرایی پانزده هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز برای سفر ریاست جمهوری به فارس
زنگ دوازدهمین گام جهش عمرانی شیراز همزمان با هفته دولت، با بهره‌برداری از ایستگاه شهدای عادل‌آباد در فاز یک خط ۲ مترو با اعتبار ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و ۴۷ پروژه محرومیت‌زدایی در ۱۰ منطقه این کلان‌شهر با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و مجموع اعتبار ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به صدا درآمد.
 
شهردار کلان‌شهر شیراز در آیین افتتاح ۴۷ پروژه محرومیت‌زدایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: در بهمن ماه سال گذشته عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی در ۴۰ محله در قالب ٧٧ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۱۰۸ میلیارد ریال در سطح مناطق یازده‌گانه کلان‌شهر شیراز در دستور کار قرار گرفت که امروز به صورت خاص فاز نخست در قالب ۴۷ پروژه‌ با اعتبار ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به افتتاح رسید.
 
محمدحسن اسدی با اشاره به بهره‌برداری از ایستگاه مترو شهدای عادل‌آباد را به ارزش ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: افتتاح بخشی از پروژه‌ها در سفر قریب‌الوقوع ریاست جمهوری به این کلان‌شهر انجام خواهد شد.
 
شهردار کلان‌شهر شیراز در آیین بهره‌برداری ایستگاه مترو شهدای عادل‌آباد شیراز بیان کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بدو ورود به این کلان‌شهر با مترو میدان الله تا امام حسین(ع) و سپس به ایستگاه‌ شهدای عادل‌آباد آمد.
 

اسدی ادامه داد: در دوازهمین گام جهش عمرانی شهرداری شاهد اقدام موثر و فعال در همه ابعاد هستیم.

 
او با بیان اینکه ٣ درصد از بودجه کل عمرانی شهرداری شیراز به رفع محرومیت و پروژه‌های محرومیت‌زدایی اختصاص داده شد، گفت: سال گذشته در ۴۰ محله محروم و هدف، ٧٧ پروژه به ارزش پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تعریف شد که امروز شاهد ۴۷ پروژه آن به اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هستیم.
 
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز ادامه داد: شهرداری طی یک برنامه چهارماهه با تحلیل و مطالعات لازم، در مناطق یازده‌گانه معابر فرعی، خاکی و عرض کم را تعریف کرد و این راستا ١٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای ۶ میلیون مترمربع معابر شهری و ٧٠٠ هزار تن آسفالت تعریف کرد که موجب امیدآفرینی شده است.
 

اسدی عنوان کرد: برای هفته دولت نیز ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح و یا کلنگ‌زنی داریم.
 

شهردار شیراز اضافه کرد: برای سفر هیئت دولت به استان فارس و شهر شیراز نیز یک بسته ۱۵ هزار میلیارد تومانی آماده شده است که خط ۴ مترو و بهره‌برداری از بازار پروتئین شیراز در راستای ساماندهی مشاغل پروتئینی، لبنی و صیفی در قلب شیراز در این سفر پیش‌بینی شده است.


او همچنین از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)‌ به‌عنوان پیمانکار پروژه خط دوم مترو شیراز تقدیر کرد.