تلاش جهادی و اهتمام جدی یاوران شورا در رفع معضلات و گره‌های شهری قابل ستایش و تمجید است

گردهمایی رابطین و یاوران شورا با مدیران عالی شهری و استانی با حضور محمد هادی ایمانیه؛ استاندار فارس رئیس و برخی اعضای شورا و قائم مقام شهردار در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد.

تلاش جهادی و اهتمام جدی یاوران شورا در رفع معضلات و گره‌های شهری قابل ستایش و تمجید است

 تذروی با اشاره به پیگیری و مطالبه گری استاندار فارس در بررسی مسایل جاری گفت: اهتمام و سخت کوشی استاندار در حل مشکلات مردم در سطح استانی و ملی کاملا مبرهن است که انتظار می رود همچون گذشته، لطف و محبت خویش را  به مجموعه مدیریت شهری و یاوران شورای محلات ابراز داشته و شایسته است با توجه به جمعیت این کلانشهر، یک سوم از اعتبارات مختص بودجه پروژه‌ها به این کلانشهر اختصاص یابد.

 وی افزود: شیراز به دلیل سابقه بلند تاریخی و مواریث فرهنگی بی بدیل و جایگاه سومین حرم اهل بیت بیش از گذشته نیاز به توجه و رسیدگی به امور دارد به تناسب جمعیت کل مشکلات این کلانشهر نگاه ویژه تری داشته باشید که به یقین رضایت خداوند در خشنودی دلهای مردم خواهد بود

 تذروی با اشاره به اینکه شهر داریون با دارا بودن‌ ۱۱ هزار نفر جمعیت دارای شورای شهر مستقل و شهردار مجزا می باشد، افزود: این در حالی است که شهرک گلستان با حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت، شهرک مهرگان که شامل محله های شرقان، ترکان کوشک قلعه نو و غیره و شهرک های میانرود، رکن آباد، کیان آباد، گویم و دهپیاله، شیخ علی چوپان با آمار جمعیتی بالا، پایش و پیگیری مشکلات آنها با یازده منطقه شهرداری محقق نمی شود.

 وی گفت: تلاش جهادی و اهتمام جدی یاوران شورا که بدون چشم داشت و توقع مالی در رفع معضلات و گره های شهری کوشا هستند و بصورت بسیج گونه در حال ارایه خدمت گزاری به مردم هستند قابل ستایش و تمجید است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز با ارایه دو پیشنهاد در موضوعات کلان کشوری به استاندار فارس گفت: درآمد پایدار باعث عدم وابستگی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در کیف پول خانواده خواهد شد و اگر بودجه از طریق صادرات و واردات، فروش نفت یا درصدی از فروش پالایشگاه پتروشیمی شهر شیراز متعلق به شهرداری شیراز باشد در توسعه و آبادانی شهر تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 وی پیشنهاد دوم را ایجاد نظام مدیریت واحد و متمرکز شهری عنوان کرد و ادامه داد: این سیستم مدیریت هدفمند شهری که با تمرکز بر مدیریت دانش و تجربه در اجرای پروژه های زیربنایی استوار است از دیر زمان توسط پیشکسوتان و بزرگان مطرح شده که در این مدیریت، خدمات رسانی در زمان کمتر، ارزان تر و با کیفیت تر به شهروندان ارایه خواهد شد‌.

 وی افزود: کلیه اعضای محترم شورای کلانشهر شیراز با حکم ریاست عالی دولت در استان فارس به عنوان نماینده مقیم در تصمیم گیری در برنامه های اجرایی، عمرانی، بودجه ای در شرکت ها یا سازمان ها دستگاهای خدمات رسان حضور داشته باشند که این موضوع در توزیع عادلانه و برابر سهم محلات اثرگذار و کارساز خواهد بود.

 نایب رییس شورای شهر با اشاره به بخشی از مشکلات و آسیب های اجتماعی شهر شیراز گفت: حضور گسترده اتباع بیگانه که باعث بروز مشکلات عدیده اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در سطح جامعه به ویژه حومه شهر شیراز شده که لازم است جهت ساماندهی آن تدابیر ویژه اندیشیده شود‌.

 وی افزود: باغات در سطح شیراز از جمله موهبت های الهی بوده که جهت حفظ این منابع ارزشمند نیاز به مدیریت منابع به خصوص بحث آب است که به یقین با کمک نیروهای بومی و مردمی می توان از نو قنات ها شهر را احیا و باز زنده سازی کند تا بتوان از آب استفاده بهینه شود.

 تذروی اضافه کرد: عدم روشنایی و دید ناکافی در برخی از نقاط سطح شهر منجر به بروز ناامنی و حوادت زیادی شده است که لازم است شرکت برق ترتیبی اتخاذ کند که نسبت به تعویض لامپ ها و تامین روشنایی اقدام مقتضی انجام شود؛ در گذشته مشکلات روشنایی و قطع شبکه برق از طریق اتفاقات شرکت برق انجام می شد اما به دلیل احاله موضوع به یک شرکت و عدم رسیدگی به موقع و تاخیر طولانی در خدمت رسانی نارضایتی اجتماعی ایجاد کرده است.

 عضو شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص موضوع فاضلاب شهری گفت: در راستای خدمت رسانی به مردم انشعابات در حدود ۷۵ درصد از مناطق شیراز پاسخگوی نیاز شهروندان است و جهت بهره مندی کامل ایشان ضروری است جهت نهایی شدن شبکه سراسری فاضلاب برای همه ساکنین شهر با تخصیص بودجه مورد نیاز اقدامات اجرایی و عملیاتی جهت اتمام پروژه انجام شود.

 تعیین کارشناسان آگاه و مسلط به قانون املاک و نفوس در زمین های موقوفه برای جلوگیری از سردرگمی مردم و کمک به به تیم های ورزشی مطرح در جهت ایجاد نشاط و شور اجتماعی بین جوانان برای حضور در سطح اول ورزش کشور از دیگر درخواست های عمومی یاوران و رابطین شورای شهر بود.

 تذروی در پایان گفت: پیش بینی و هماهنگی لازم انجام شده است تا در روز عید غدیر در پویشی اجتماعی با همراهی اعضای محترم شورای شهر و یاوران و رابطین از ساختمان شورای شهر به سمت بارگاه حضرت شاهچراغ و پابوسی حرم آن بارگاه عظیم الشأن و واجب التعظیم مشرف شویم.