تامین زمین ، چالش اصلی طرح های نهضت ملی مسکن استان فارس

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: با توجه به مشکلاتی که برای تامین زمین پروژه های نهضت ملی مسکن در استان فارس وجود دارد ، کمبود زمین در این بخش زیاد بوده و به یک چالش تبدیل شده است.

تامین زمین ، چالش اصلی طرح های نهضت ملی مسکن استان فارس

به گزارش سایت خبرجنوب،  سید علیرضا حمیدی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در حاشیه نشست بررسی و ارزیابی طرح های نهضت ملی مسکن و تجاری سازی برخی از طرح های بنیاد مسکن استان فارس گفت:طرح‌های نهضت ملی مسکن در ۱۱۰ شهر استان فارس قابلیت اجرایی شدن دارد و تاکنون ۲۰۸ هزار و ۸۴۶ متقاضی در طرح‌های نهضت ملی مسکن فارس نام‌نویسی کرده‌اند.

حمیدی با ارائه گزارشی از روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس اظهار کرد: شمار متقاضیان و افراد ثبت نام شده در این حوزه افزایش یافته و نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای فارس پرشتاب و پیشران توسعه است.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: استان فارس رتبه نخست کشور در تأمین زمین نهضت ملی مسکن را دارد و با مشارکت منابع طبیعی و راه و شهرسازی، فارس بیشترین تأمین قطعات زمین را در کشور انجام داده است. 

وی اضافه کرد: در عین حال استان فارس بیشترین کمبود زمین را هم در این طرح دارد ، سهیمه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای فارس ۳۰ هزار قطعه است البته برنامه ما برای تأمین ۶۰ هزار قطعه است و استاندار فارس تاکید دارد این تامین قطعات زمین روستایی به ۱۲۰ هزار قطعه افزایش یابد.

اجرای طرح های نهضت ملی مسکن پیشران توسعه صنعت ساختمان و جهش تولید/ تحویل بیش از 19 هزار واحد مسکن شهری توسط بنیاد مسکن.

 معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز گفت: بخش عمده ای از واحدهای نهضت ملی مسکن با همت بنیاد مسکن در دست ساخت است که بخشی از آنها به بهره برداری رسیده است.

علیرضا فلاحی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست بررسی و ارزیابی طرح های نهضت ملی مسکن و تجاری سازی طرح های استان فارس با اشاره به اینکه اجرای طرح های نهضت ملی مسکن پیشران توسعه صنعت ساختمان و جهش تولید است گفت: تاکنون بیش از ۸۰۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن در روستاها و شهرها وارد فاز عملیاتی شده است.

وی همچنین ، از تکمیل و تحویل بیش از ۲۹۷ هزار واحد از این واحدها به متقاضیان استان فارس خبر داد و گفت : اجرای این طرح ها زمینه افزایش و رونق اشتغال را نیز فراهم کرده است.

 فلاحی با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت های قانونی برای خانه دار شدن اقشار مختلف و همچنین ایجاد اشتغال و کار آفرینی در کنار طرح های نهضت ملی مسکن باید بهره برد گفت: از مجموع ۸۰۲ هزار و ۵۲ واحد نهضت ملی مسکن که در فرآیند اجرا قرار گرفت، ۵۲۹ هزار و ۷۴۲ واحد روستایی و مابقی شهری است که از واحدهای روستایی آغاز شده نیز ۲۷۸ هزار و ۴۲ واحد تکمیل و تحویل شده و مابقی در دست اجراست.

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: از واحدهای شهری در دست اجرا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ۱۹ هزار و ۲۱۰ واحد تکمیل و تحویل شده است و بقیه در حال اجراست و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد.

وی افزود: بسیاری از این طرح ها با ایجاد انگیزه کار و تلاش در کنار خانه دار شدن متقاضیان به عنوان پیشران توسعه صنعت ساختمان در کشور قلمداد می شود.

فلاحی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ابتدای دولت سیزدهم بخشی از تعهدات چهار میلیون واحدی نهضت ملی را بر عهده گرفت که تاکنون موفق شده بیش از ۸۰۱ هزار واحد را وارد فرایند ساخت کند و از این تعداد نیز بیش از ۲۹۷ هزار واحد را تکمیل کرده و تحویل متقاضیان داده است. 

گفتنی است نشست بررسی و ارزیابی طرح های نهضت ملی مسکن و تجاری سازی برخی طرح ها در استان فارس با حضور علیرضا فلاحی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حبيبي مدیرعامل شرکت خانه گستر ، حميدي مديرکل بنياد مسکن فارس ، حجت الاسلام نجفي مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در بنیاد مسکن فارس ، پروري معاون مسکن و عمران شهري ، جعفري کيا معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني بنياد مسکن فارس برگزار شد.