افزایش ترک تحصیل در بریتانیا به دلیل هزینه‌های اجاره

بر اساس نظرسنجی ملی اسکان دانشجویان در سال ۲۰۲۴ که توسط Save the Student منتشر شد، دو نفر از هر پنج دانشجو در بریتانیا به ترک تحصیل به دلیل هزینه اجاره فکر کرده‌اند، در حالی که ۳ درصد نیز اقدام به این کار کرده‌اند.

افزایش ترک تحصیل در بریتانیا به دلیل هزینه‌های اجاره

یک نظرسنجی گسترده که از بیش از هزار دانشجو در مورد تجربیاتشان در مدیریت هزینه‌های مسکن در بریتانیا انجام شد، نشان داد که ۷ درصد در طول تحصیل خود بی‌خانمانی را تجربه کرده‌اند.

نتایج این نظرسنجی نگران‌کننده اعلام شده است زیرا نشان می‌دهد که چگونه زندگی در شرایط بحرانی هزینه، در خطر تبدیل شدن به یک امر عادی جدید برای دانشجویان است.

هزینه‌ها و شرایط زندگی

بر اساس این نظرسنجی، دانشجویانی که اجاره پرداخت می‌کنند، میانگین هزینه ماهانه ۵۵۰ پوند (۶۴۳ یورو) را گزارش کردند. برای ۲۰ درصد از آن‌ها، پرداخت اجاره‌بها یک چالش مستمر بوده است و نزدیک به دوسوم حداقل به صورت دوره‌ای با هزینه‌های اجاره دست‌وپنجه نرم می‌کنند. از هر پنج دانشجو سه نفر گفتند که برای پرداخت اجاره‌بها پول قرض کرده‌اند زیرا وام، هزینه‌های دانشجویی آن‌ها را پوشش نمی‌دهد.

در مجموع، ۷۲ درصد از دانشجویان مورد بررسی نشان دادند که سلامت آنها تحت تأثیر هزینه‌های اجاره قرار می‌گیرد و ۵۳ درصد گزارش کردند که «تا حدودی» تحت تأثیر قرار گرفته است و ۱۹ درصد دیگر اظهار داشتند که «به شدت» تحت تأثیر قرار گرفته است.

علاوه بر این، در میان افرادی که با مشکلات اسکان مواجه بودند، ۴۵ درصد ذکر کردند که تحصیلات آن‌ها دچار تغییرات شده است، چراکه برای مثال مجبور شدند کار تمام‌وقت برای پرداخت هزینه‌ها انجام دهند و به همین علت دچار افت تحصیلات می‌شوند.

علاوه بر هزینه‌های اجاره و مشکلات بهداشتی، بسیاری از دانش‌آموزان با مشکلات جدی در مورد مسکنی که در آن زندگی می‌کنند نیز مواجه هستند.

مشابه یافته‌های سال قبل، رطوبت به عنوان شایع‌ترین مسئله نگرانی برای دانشجویان ذکر می‌شود که بیش از یک‌سوم (۳۷ درصد) از دانش‌آموزان مورد بررسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. کمبود آب یا گرمایش (۲۹ درصد) و اختلالات ناشی از بازسازی در حال انجام (۱۸ درصد) گزارش شد.