بررسی چشم‌انداز روشن مسکن در دولت چهاردهم با حضور متصدیان دولتی و بزرگان صنعت ساختمان

نمایشگاه “سازندگان، سرمایه‌گذاران و توسعه‌گران کشور (BID5)” از تاریخ ۱۶ تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های برج میلاد میزبان بزرگان بخش خصوصی عرصه صنعت ساختمان و سیاست‌گذاران کلان این حوزه خواهد بود. هم‌زمان با این نمایشگاه، در ۱۶ مرداد، هجدهمین اجلاس سازندگان و طراحان در سالن اصلی برج میلاد افتتاح خواهد شد. این اجلاس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای تخصصی صنعت ساختمان و معماری در ایران شناخته می‌شود.

بررسی چشم‌انداز روشن مسکن در دولت چهاردهم با حضور متصدیان دولتی و بزرگان صنعت ساختمان

این پنل “چشم‌انداز تولید و تأمین مسکن” با حضور متصدیان و برنامه ریزان دولتی و ایده پردازان صنعت ساختمان شامل: «پیروز حناچی» شهردار سابق تهران و وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی در دولت چهاردهم، «سید محمد بهشتی» رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و عضو هیات علمی مرکز آموزش عالی سازمان میراث فرهنگی، «حسین عبده تبریزی» دکترای امور مالی و بانکداری از مدرسه عالی بازرگانی منچستر، عضو سابق شورای عالی بورس، ، «عبدالکریم حسین‌زاده» رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس و نماینده دوره دهم و دوره نهم مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس دوازدهم و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، همراه با توسعه‌گران بخش خصوصی صنعت ساختمان، برگزار خواهد شد. این پنل با توجه به این موضوع که اقتصاد مسکن می‌تواند محرک مناسبی برای اقتصاد ملی باشد، برگزار می‌شود

در این پنل، ۲۰ راهکار برای ساماندهی بازار مسکن در دولت چهاردهم شامل: پایبندی به تعهدات، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، تعیین تکلیف زمین‌های دولتی، توجه ویژه به نوسازی، بررسی املاک مازاد دولتی، واگذاری دارایی‌های ملکی بانک‌ها، ساماندهی حاشیه‌نشینی شهری، تقویت بخش خصوصی در تولید مسکن، ساماندهی سازندگان بخش خصوصی، دلارزدایی از بخش مسکن، اصلاح قوانین دولتی، بازگرداندن اختیارات صنفی اتحادیه مشاوران املاک، راه‌اندازی وزارت مسکن و راه‌اندازی بورس مسکن، با حضور  سیاست‌گذاران کلان عرصه ساخت و ساز ، نقد و بررسی خواهد شد. در انتها، جلسه پرسش و پاسخ با حضور بخش خصوصی برگزار می‌شود.

شایان ذکر است که حوزه مسکن به‌عنوان یک حوزه ارتباطی با سایر بخش‌های اقتصادی است و بیش از ۷۰ درصد سایر حوزه‌های اقتصادی کشور به‌نوعی با حوزه عمرانی و ساخت و ساز ساختمانی در ارتباط هستند. بنابراین، فعال‌سازی این حوزه می‌تواند تبعات مثبتی در احیا و بالندگی سایر بخش‌های اقتصادی داشته باشد.

این رویداد برجسته و تأثیرگذار ریشه در سال‌های متمادی تلاش و تجربه موفق در برگزاری اجلاس‌ها و رویدادهای متنوع مرتبط با صنعت ساختمان و ساخت و ساز در سراسر کشور دارد. در حقیقت، این رویداد صحنه‌ای منحصربه‌فرد برای گردهمایی تمامی بازیگران اصلی حوزه ساخت و ساز ازجمله سازندگان، سرمایه‌گذاران، توسعه‌گران املاک، معماران، طراحان داخلی و تولیدکنندگان مصالح و فناوری‌های نوین ساختمانی خواهد بود.

در سال‌های گذشته، صما اجلاس‌های متعدد در شهرهای مختلف همچون تهران (۹ دوره)، مشهد (۲ دوره)، تبریز (۳ دوره)، اصفهان (۲ دوره) و شیراز (۱ دوره) برگزار کرده که بیش از ۲۰ هزار نفر از سازندگان و معماران سراسر کشور را شناسایی و گرد هم آورده است.

لازم به ذکر است که پنل‌های این برنامه با سخنرانی چهره‌های برجسته صنعت ساختمان ایران (سیاست‌گذاران، سازندگان، معماران) برگزار می‌شود. این پنل‌ها شامل: پنل تخصصی اقتصاد در صنعت ساخت‌وساز با حضور Developer، پنل معاصریت در هنر معماری و عرصه ساخت، نمایشگاه سازندگان، سرمایه‌گذاران و توسعه‌گران کشور، فستیوال تجسم – نمایشگاهی از جنس معماری باهوش مصنوعی AI، نمایشگاه انعکاس – انگاره‌هایی از جنس هنر، میزگرد با حضور هنرمندان و معماران معاصر و سازندگان و جلسات B2B با موضوعات: سرمایه‌گذاری، مشارکت در ساخت، تأمین سرمایه و تهاتر است.