ایجاد و افزایش ظرفیت‌های گردشگری در مسیر رودخانه چنارراهدار شیراز

شهردار شیراز از طراحی بوستان و مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی درراستای ایجاد ظرفیت‌های گردشگری در مسیر رودخانه چنارراهدار در محور جنوبی این کلان‌شهر خبر داد.

ایجاد و افزایش ظرفیت‌های گردشگری در مسیر رودخانه چنارراهدار شیراز

محمدحسن اسدی طی بازدیدی نیم‌روزی از تعدادی پروژه‌های شهری در محورهای جنوبی و شمالی این کلان‌شهر، روند اجرای آن‌ها را بررسی کرد.

شهردار شیراز در بازدید از پروژه‌های در حال اجرا در مسیر رودخانه چنارراه‌دار اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که در جنوب این کلان‌شهر و در اطراف این رودخانه است، پروژه‌های زیادی برای مسیر اطراف رودخانه برنامه‌ریزی و طراحی‌شده است.

محمدحسن گفت: در مسیر رودخانه چنارراهدار بوستان‌های خوبی تعریف که شامل مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی است که از سال‌های قبل شروع‌شده ولی به‌نوعی در ابتدای راه هستیم.

اسدی با تصریح بر ظرفیت‌های متنوع گردشگری در شیراز تصریح کرد: افزایش ظرفیت‌های تفریحی خواسته مردم شیراز  و هم موضوعی اولویت‌دار و حائز اهمیت برای مدیریت شهری است.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز اضافه کرد: در ارتفاعات (بام شیراز) نیز مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی دیده‌شده است.

به گفته شهردار شیراز؛ در راستای افزایش سرانه گردشگری این کلان‌شهر، اتصال چمران شمالی به جنوبی توسط   مسیر زندگی   در نظر گرفته‌شده که از خیابان‌های شهید کسایی و شهید رمضانی شروع و به چمران جنوبی- شمالی و ارتفاعات ختم می‌شود.

اسدی ابراز امیدواری کرد: بخشی از این پروژه‌ها در سال جاری به بهره‌برداری و بخش‌های دیگر آن در سال‌های آتی به بهره‌برداری و مورداستفاده عموم مردم شهر شیراز و گردشگران قرار گیرد.

 این مقام مدیریت شهری شیراز گفت: طبق برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز برای امسال و سال آینده پروژه‌هایی به‌صورت بسته و برنامه‌های راهبردی عملیاتی تعریف‌شده که شامل حدود ۵۰ پروژه اولویت‌دار است که در صورت اجرا و افتتاح آن‌ها، اتفاقات خوبی در این کلان‌شهر رقم می‌خورد.