ایالات متحده آمریکا از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد: روحیه آمریکایی در تکاپو برای نمایش نوآورانه ی خود !

در جدیدترین خبر منتشر شده مطلع شده‌ایم استودیو معماری آمریکایی تراهان (مستقر در شهر نیواورلئان، بزرگ‌ترین شهر ایالت لوئیزیانا) به عنوان طراح پاویون کشور ایالات متحده آمریکا در اکسپو۲۰۲۵ اوزاکا انتخاب شده است! پاویونی که متشکل از یک مکعب معلق می‌باشد که توسط صفحات اِل‌ای‌دی احاطه شده است و به نمایش تصاویری از مناظر شهری و طبیعی آمریکا خواهد پرداخت.

ایالات متحده آمریکا از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد: روحیه آمریکایی در تکاپو برای نمایش نوآورانه ی خود !


تصاویر این پاویون که توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا و همچنین سفیر این کشور در کشور ژاپن یعنی رام امانوئل منتشر شده است، بیانگر طرحی است که با دو بال گسترده‌ی خود، بازدیدکنندگان را به تجربه‌ی این پاویون، کنجکاوی و اکتشاف تشویق می‌نماید و الهام‌بخش آن‌ها برای آموختن پیرامون این کشور خواهد بود...

اما استودیو معماری تراهان درباره این پروژه می‌گوید:

پاویون ایالات متحده آمریکا در اکسپو ۲۰۲۵ به عنوان یک پایگاه فرهنگی برای این کشور خواهد درخشید! ما در طراحی ایده‌ی خود به سراغ بهترین معماری، نوآوری ، فرهنگ و صنعت معاصر آمریکا رفته‌ایم...”

براساس آنچه در رندرهای منتشر شده مشخص است، میدانی در میان دو حجم گُوه‌ای شکل متشکل از صفحه‌نمایش‌های اِل‌ای‌دی احاطه شده است. البته در مرکز این فضا، یک مکعب نیمه شفاف معلق (که بی‌وزن به نظر می‌رسد)، بر بالای سر بازدیدکنندگان قرار گرفته است و دو حجم را به هم متصل می‌کند.

معماران این پاویون در توضیحات خود چنین می‌افزایند که کف چوبی این میدان، ادای احترامی است به پل‌های عابر پیاده ژاپنی... همچنین در داخل حجم‌های گُوه‌ای شکل این پاویون، نمایشگاه‌های همه‌جانبه و فراگیری برگزار خواهد شد که بازدیدکنندگان را به مکان‍های شهری و طبیعی ایالات متحده آمریکا منتقل خواهد کرد.

استودیو معماری تراهان درباره‌ی چگونگی ساخت این پاویون نیز می‌گوید:

“مواد و متریال مورد استفاده برای ساخت این پاویون شامل فولاد ، پارچه‌های کششی و لوله‌کشی‌های ایچ‌وی‌ای‌سی (یا ایچ واک) خواهد بود که آن‌ها نیز از سازه‌های مورد استفاده در بازی‌های المپیک توکیو تامین خواهند شد! البته برنامه‌هایی نیز برای ذخیره‌سازی مجدد این مواد و متریال با هدف استفاده‌ی مجدد در آینده و پس از پایان اکسپو ۲۰۲۵ میلادی وجود دارد.”