اپیکون: مقصد گردشگری ساحلی پروژه 500میلیارد دلاری نئوم در خلیج عقبه !

دیروز پانزدهم ماه نوامبر سال ۲۰۲۳ میلادی و ساعاتی پیش، اَبَرپروژه‌ی نئوم، جدیدترین مقصد گردشگری ساحلی خود را در شمال غربی کشور عربستان سعودی رونمایی کرد: اِپیکن.

اپیکون: مقصد گردشگری ساحلی پروژه 500میلیارد دلاری نئوم در خلیج عقبه !

اما به بیان هیئت مدیره‌ی نئوم، اِپیکون که در خلیج عقبه به عنوان خلیجی بزرگ در دریای سرخ که میان صحرای سینا در غرب و شبه جزیره عربستان در شرق است) احداث خواهد شد، استانداردی از معماری مهمان‌نواز را خواهد ساخت!

اما پروژه ای پیکون به عنوان یک واحه ساحلی مجلل در خلیج عقبه که به بیان هیئت مدیره نئوم به الماسی درخشان تشبیه شده است، متشکل از دو  برج به ارتفاع ۲۲۵ متر و دیگری به ارتفاع ۲۷۵ متر خواهد بود که یک هتل فوق‌العاده با ۴۱ اتاق خواهد بود. و یک اقامتگاه لوکس دیگر شامل ۱۴ سوئیت و آپارتمان را دربر می‌گیرد.

اما در فاصله کوتاهی از این هتل لوکس، استراحتگاه دیگری نیز طراحی شده است که دارای ۱۲۰ اتاق و ۴۵ ویلای ساحلی خواهد بود.

اِپیکون که به عنوان تجربه‌ای آینده طراحی شده است، با بیان هیئت مدیره‌ی پروژه‌ی ۵۰۰ میلیارد دلاری، فرصتی برای فرار از استرس‌های روزمره است!

این پروژه‌های وسیعی از تجربیات را از اقامت در کلوپ ساحلی و لذت بردن از درمان‌های سلامتی در اسپا گرفته تا کاوش در طبیعت پیرامون، شرکت در ورزش‌ها و لذت بردن از طعم غذاهای فراموش نشدنی آبی در رستوران‌ها را می‌دهد.

اِپیکون با پایداری پایدار، شیوه‌های سازگار با محیط زیست و همچنین طراحی نوآورانه در تلاش برای هماهنگی با محیط زیست ساحلی پیرامون خود خواهد بود.

در انتها بد نیست بدانید خلیج عقبه به عنوان یکی از راه‌های اتصال قره‌های آسیا و آفریقا ، از ویژگی‌های ویژگی‌های آن است. این خلیج یکی از مکان‌های مهم غواصی  تفریحی در جهان است! آب‌های خلیج عقبه از نظر مرجان‌های دریایی غنی است و آبزیان نیز در آن زیاد است.