انتشار جدیدترین تصاویر از آخرین وضعیت ساخت وساز ساختمان بانک مرکزی عراق در بغداد طراحی شده توسط زاها حدید!

روز گذشته شانزدهم ماه آگوست سال ۲۰۲۴ میلادی بود که معماران زاها حدید تصاویر جدیدی را از آخرین وضعیت ساخت‌وساز ساختمان بانک مرکزی عراق در بغداد به اشتراک گذاشتند! سازه‌‌ی یک برج واقع در کنار رودخانه دجله که از یک سکو بالا می‌رود و به ارتفاع ۱۷۰ متر می‌رسد...

انتشار جدیدترین تصاویر از آخرین وضعیت ساخت وساز ساختمان بانک مرکزی عراق در بغداد طراحی شده توسط زاها حدید!


ماه مِی سال ۲۰۱۶ میلادی بود (یک ماه پیش از فوت زاها حدید، معمار عراقی-بریتانیایی) که قرارداد ساخت یک برج ۳۷ طبقه جدید (به مساحت ۹۰ هزار مترمربع) به عنوان ساختمان بانک مرکزی عراق در سواحل رودخانه دجله میان معماران زاها حدید و بانک مرکزی کشور عراق بسته شد! البته فرآیند طراحی این پروژه، از ماه دسامبر سال ۲۰۱۲ تا ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ به طول انجامیده بود.

این برج به عنوان بلندترین ساختمان بغداد، به عنوان نماد دوران جدیدی از توسعه برای بغداد و عراق شناخته می‌شود.

زاها حدید در سال ۲۰۱۲ میلادی و در حاشیه‌ی امضای توافق‌نامه‌ی طراحی ساختمان بانک مرکزی کشور عراق با مقامات عراقی در موزه ویکتوریا و آلبرت واقع در لندن ، انگلستان گفت:

از اینکه از من خواسته شد تا دفتر مرکزی جدید بانک مرکزی عراق را طراحی کنم، عمیقا متاثر شدم... من در عراق به دنیا آمده‌ام و همچنان بسیار به این سرزمین نزدیک هستم. من احساس افتخار می‌کنم که در عراق، بر روی طرحی با چنین اهمیت ملی کار می کنم.”

زاها حدید و پاتریک شوماخر در مراسم امضای توافق‌نامه‌ی طراحی ساختمان بانک مرکزی کشور عراق با مقامات عراقی در موزه ویکتوریا و آلبرت شهر لندن