اقدام وحشیانه در متروی نیویورک و مرگ یک سیاه‌پوست دیگر

اقدام وحشیانه در متروی نیویورک و مرگ یک سیاه‌پوست دیگر

سناریو قتل‌های نژادپرستانه در آمریکا همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین مورد یک سیاه‌پوست دیگر در متروی شهر نیویورک به دست یک مسافر سفیدپوست در میان بی‌توجهی سایرین کشته شد.

روزنامه نیویورک تایمز، دفتر پزشکی قانونی نیویورک علت مرگ جردن نیلی (Jordan Neely) سیاه پوست آمریکایی را که روز دوشنبه در مترو این شهر توسط یک سفید پوست کشته شده بود، ناشی از «فشار وارده بر گردن» دانست و آن را «قتل» اعلام کرد.

ویدیویی که از وقوع این سانحه در فضای مجازی منتشر شده، نشان می‌دهد در میان بی توجهی حاضران در صحنه، چندین مسافر تلاش می‌کنند "جردن نیلی" را روی زمین بی‌حرکت نگه دارند در حالی که یک مسافر [سفید پوست] دیگر گردن او را گرفته و فشار می‌دهد تا زمانیکه که نیلی دیگر حرکت نمی‌کند.

کتی هوچل (Kathy Hochul) فرماندار نیویورک مرگ این سیاهپوست بی‌خانمان را نگران کننده دانست و گفت که باید ابعاد این حادثه مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

خوان آلبرتو وازکز (Juan Alberto Vazquez) روزنامه‌نگاری آزاد که این فیلم را ضبط کرده، گفت: پیش از اقدام مسافرین برای متوقف کردن نیلی، او فریاد گرسنگی و تشنگی سر داده بود و می‌گفت «من بدم نمی‌آید که به زندان بروم و حبس ابد بگیرم.»، «من آماده مُردنم».

به گفته وازکز، رفتار نیلی مسافران را نگران کرده بود که شاید او دست به اقدامی خشونت آمیز بزند.