ترامپ و ماسک برای بازدید از کریمه دعوت شدند

اوکراین هنوز کریمه را سرزمین اشغالی موقت خود می‌داند

ترامپ و ماسک برای بازدید از کریمه دعوت شدند

ولادیمیر کنستانتینوف، رئیس پارلمان کریمه، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و ایلان ماسک، سرمایه گذار آمریکایی برای بازدید از شبه جزیره کریمه دعوت کرد.

ولادیمیر کنستانتینوف به خبرنگار ریانووستی گفت: ما آماده‌ایم از ایلان ماسک دعوت کنیم تا همه چیز را در محل ببیند. من مطمئن هستم که اگر ترامپ بخواهد نزد ما بیاید، با او ملاقات خواهیم کرد. زمانی که او پیش ما بیاید، انسان دیگری برمی گردد و بسیاری از مسائل پس از چنین دیداری به طور دیگری حل و فصل می‌شود.

کریمه در مارس ۲۰۱۴ پس از یک همه پرسی جزو خاک روسیه شد. در همه پرسی سال ۲۰۱۴، بیش از ۹۶ درصد از رای دهندگان در کریمه و ۹۵.۶ درصد در سواستوپل موافق پیوستن به روسیه بودند.

اوکراین هنوز کریمه را سرزمین اشغالی موقت خود می‌داند، بسیاری از کشور‌های غربی در این مورد از کی یف حمایت می‌کنند. با این حال روسیه بار‌ها اعلام کرده است که ساکنان کریمه به اتحاد مجدد دموکراتیک با روسیه، با رعایت کامل قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل رای دادند.

پس از شروع درگیری‌ها میان اوکراین و روسیه مقامات اوکراینی بارها ادعا کردند کریمه را پس خواهند گرفت. اما «دیمیتری مدودوف» معاون شورای امنیت روسیه درباره هرگونه اقدام اوکراین برای حمله به شبه‌جزیره کریمه هشدار داده بود. مدودوف در توییتی نوشت: «قوانین بین‌المللی به اراده مردم احترام می‌گذارد. کریمه، روسیه است. حمله به کریمه یعنی حمله به روسیه و تشدید درگیری‌ها».