اعتراض خانه موسیقی به اقدام اهانت‌آمیز در تلویزیون

دفترموسیقی ارشاد حواشی آیتم برنامه خودمونی را توهین به مفاخر دانست

اعتراض خانه موسیقی به اقدام اهانت‌آمیز در تلویزیون

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار متنی از دست اندرکاران تولید برنامه «خودمونی» شبکه سه سیما خواست تا نسبت به اشتباه مرتکب شده درباره اجرای یکی از قطعات مرحوم سهراب محمدی توسط یکی از شرکت کنندگان اعلام برائت کند.

در متن منتشر شده از سوی دفتر موسیقی آمده است:

اقدام نسنجیدهای که در یک برنامه با ماهیت سرگرمی نسبت به هنر یگانه یکی از اساتید موسیقی رخ داد، خاطر بسیاری از دوستداران فرهنگ و هنر فاخر کشورمان را مکدر کرد.

دفتر امور موسیقی، تکلیف خود میداند به متولیان این برنامه و دوستان دلسوز برنامه ساز یادآوری کند، گرچه طنز و شوخی در فضایی موجه و به دور از توهین میتواند موجب نشاط و شادابی جامعه شود، لیکن آنچه رخ داد نه شوخی، بلکه توهین به یکی از مفاخر ارزنده موسیقی نواحی ایرانی بود که پژوهشگران و فعالان موسیقی کشور با تمام وجود برای بقای آن تلاش میکنند.

این اساتید گرانمایه با ساز و نوای جانسوزی که دارند از عشق میگویند و آنچه بهصورت سهوی رخ داد، نسبتی با وقار و ادب ایرانی اسلامی فرهنگ ما ندارد.

دفتر امور موسیقی ضمن اینکه انتظار دارد تولیدکنندگان برنامه در همان فضا نسبت به این اشتباه برائت جویند، به اهتمام ویژه نسبت به حفظ کرامت بزرگان موسیقی نواحی ایران که هویت و شمایل فرهنگ این مرز و بوم را شکل دادهاند، یادآوری و تاکید مینماید.

فراموش نکنیم که اساتید موسیقی نواحی ایران تمام عمرشان را در راه اعتلای موسیقی گذاشتهاند و تا واپسین لحظات عمر خود دمی از تلاش نمیایستند.

آریا عظیمینژاد آهنگساز مطرح و داور ۲ فصل برنامه عصر جدید شبکه سه در واکنش به توهین برنامه خودمونی به صدای استاد سهراب بخشی در صفحه اینستاگرامش استوری منتشر کرد و نوشت: وقتی از بد روزگار افسار کار به دست نااهلان و نابدان برسد، کار به خودزنی و تخریب ریشههای محکم و غنی فرهنگ و هنر این آب و خاک میرسد. از آقای نویسنده مسابقه که این فکر بکر به مغز پر از نوآوری شما تراوش کرده اگر بگذریم، بدون شک انتظاری هم از مجری برنامه نمیشود داشت، اما جناب ناظر، جناب مدیر گروه، جناب مدیر شبکه، جناب مدیر سازمان صداوسیما از شما نمیشود گذشت که در کار تخریب سنتها و سرمایههای فرهنگی این مرز و بوم کاهلی کنید. ما از شما انتظار ترغیب و تشویق مردم به خصوص جوانان به هنر و رسوم کهن و غنی ایران زمین را نداشته و نداریم ولی در مقابل اینگونه تخریبها سکوت نخواهیم کرد.