اشاره یک وزیر پیشین اسرائیلی به دست داشتن در ترور عرفات  

موفاز: شارون دستور تهیه طرحی برای رهایی از عرفات و تبعیدش را داد

اشاره یک وزیر پیشین اسرائیلی به دست داشتن در ترور عرفات  

بی‌شک مرگ یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین همچنان خواب مسؤولان سابق و کنونی رژیم صهیونیستی را به رغم گذشت ۱۹ سال از ترور وی در شرایطی مبهم برهم می‌زند. رژیم صهیونیستی از این موضوع در چارچوب جنگ روانی علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌کند. در این راستا وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس سابق ستاد ارتش این رژیم فاش کرد که در دوره آریل شارون این رژیم قصد داشت برای خلاص شدن از عرفات او را به سودان تبعید کند. 

شاؤول موفاز، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس سابق ستاد ارتش این رژیم در مصاحبه‌ای با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: من و آریل شارون، نخست وزیر پیشین اسرائیل برای تبعید یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین از کرانه باختری در سال ۲۰۰۴ برنامه‌ریزی کرده بودیم. این سالی بود که انتفاضه دوم فلسطین رخ داد.

این اظهارات در واکنش به اعتراضات اراضی اشغالی علیه طرح بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای گرفتن اختیارات از دستگاه قضا با هدف ناکام گذاشتن تلاش‌ها برای محاکمه وی در پرونده‌های فساد ایراد شده است.

موفاز گفت: برنامه ما یورش به مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام الله در کرانه باختری و بازداشت عرفات و تبعید وی به جایی دور از طریق یک بالگرد بود. دستگاه امنیت اسرائیل اطلاعات کافی درباره عرفات داشت و می‌توانست به اتاق خوابش برود و او را دستگیر و به همراه تعداد اندکی از نزدیکان و پزشکش به جای بسیار دوری از مرزهای اسرائیل ببرد.

موفاز از پاسخ مستقیم به این سؤال که آیا رژیم صهیونیستی عرفات را مسموم کرد یا خیر خودداری کرد و گفت: ما مسئول زندگی یا مرگ هر فردی در خاورمیانه نیستیم. شارون دستور تهیه طرحی برای رهایی از عرفات و تبعیدش را داد.

موفاز گفت: فرمانده یگان نخبه اسرائیل یعنی هرتزی هالوی، فرمانده کنونی ارتش اسرائیل به سودان اعزام شد تا شرایط امکان تبعید عرفات به این کشور را بررسی کند. وی بعد از مدت کوتاه بازگشت و اعلام کرد که طرح برای تبعید عرفات آماده است.

موفاز اعلام نکرد که به چه دلیل دولت رژیم صهیونیستی از اجرای این طرح منصرف شد.

موشه یعالون، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی اخیرا کتابی را چاپ کرد که در آن توضیح داده عرفات به رغم امضای توافق اسلو در سال ۱۹۹۳ حتی یک بار هم از اندیشه اساسی خود برای نابودی این رژیم کوتاه نیامد.

وی در این کتاب آورده است که عرفات می‌خواست کشور فلسطین را بر آوارهای اراضی اشغالی تأسیس کند. او توانست افکار عمومی جهانی را به عادلانه بودن مساله فلسطین قانع کند.