اسامی نامزدهای منتخب در «برگه‌های رای» امام خمینی(ره)

تصاویر «دستخط رای» در چهار انتخابات برای نخستین بار منتشر شد

اسامی نامزدهای منتخب در «برگه‌های رای» امام خمینی(ره)

جماران نوشت: در قالب انتشار اسناد منتشر نشده از امام خمینی و دفتر امام ، برای اولین بار چهار فهرست شامل اسامی کسانی که امام خمینی در چند انتخابات حساس دهه اول انقلاب به ایشان رأی داده است منتشر می شود. انتشار این فهرست در واقع بیانگر رفتار عملی امام خمینی در مواجهه با انتخابات ها می باشد و از جنبه های گوناگون قابل تحلیل و تفسیر است.

الف: اولین سند؛ اسامی ۳۰ نفری که امام خمینی در مرحله اول انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی در شهر تهران به آنها رأی داده است . مرحله اول و دوم انتخابات اولین دوره مجلس به ترتیب در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۵۸ و ۱۹ اردیبهشت ۱۳۵۹ برگزار گردید که در مرحله اول ۱۸ نفر و مرحله دوم ۱۲ نفر به مجلس راه یافتند.
تصویر دستخط لیست اسامی نامزدهای مورد نظر امام برای انتخابات دوره اول مجلس شورای اسلامی:


ب: دومین سند؛ دستخط امام خمینی شامل اسامی ۱۴ نفر نامزدهای انتخابات اولین دوره خبرگان رهبری و ۴ نفر نامزدهای چهارمین مرحله انتخابات میاندوره ای اولین دوره مجلس شورای اسلامی:

ج: سومین سند؛ مربوط به انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی :
انتخابات سراسری دومین دوره مجلس شورای اسلامی در دو مرحله در ۲۶ فروردین ۱۳۶۳ و ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۳ برگزار گردید. چندین مسأله مهم سبب شد تا انتخابات دومین دوره مجلس از دوره اول و ادوار بعد متمایز گردد.

د:سند چهارم؛ دستخط امام خمینی شامل اسامی کسانی است که امام خمینی در دو مرحله اول و دوم انتخابات سومین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۷ به ایشان رأی داده است.
توضیح: سومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو مرحله (۱۹ فروردین ۱۳۶۷ و ۲۳ اردیبهشت سال ۶۷) در آخرین سال حیات امام خمینی با مشارکت ۶۷ درصدی در سطح کشور و ۴۳ درصدی در تهران برگزار گردید. 
اسامی و ترکیب سیاسی افرادی که در دستخط امام خمینی به چشم می خورد بیانگر زوایای مختلفی از باورها و نگرش ایشان به موضوع بسیار مهم انتخابات است.