قالیباف: مسائل استان بوشهر با اولویت حل مشکلات مردم بررسی شود

قالیباف: مسائل استان بوشهر با اولویت حل مشکلات مردم بررسی شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «استان بوشهر پیشانی مبارزه با استعمار و استبداد در کشور است»، گفت: مسائل این استان با اولویت حل مشکلات مردم در آستانه برنامه هفتم و بودجه سال آینده بررسی شود.

محمدباقر قالیباف در ادامه نظارت ستادی از استان بوشهر  به این استان سفر کرد و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اهداف این سفر، حضورم در مراسم شهید رئیسعلی دلواری بود، این افراد نماد مبارزه با استعمار و استبداد هستند و این استان پیشانی مبارزه با استعمار و استبداد در دوران تاریخ معاصر چندصدساله تا به امروز است. من لازم دیدم، به مناسبت این ایام به این استان سفر و قدرشناسی کنم، همچنین در کنار این، وظیفه ماست که مسائل استان با اولویت حل مشکلات مردم در آستانه برنامه هفتم و طبیعتاً بودجه سال آینده بررسی شود؛ تا از این فرصت در مجلس برای رفع آنها استفاده کنیم. البته هم باید به زیرساخت های استان و هم به صنایعی که بیشتر نقش ملی دارند توجه کنیم.

رئیس مجلس گفت: نقش جدی و اساسی بوشهر در اقتصاد ملی کشور یک واقعیت است؛ حین بازدیدی که امروز از منطقه عسلویه داشتیم توجه مان به زیرساخت های استان و مسائلی که مردم دارند بود و در بازدید از یکی از فازهای عسلویه مسائل مربوط به زندگی مردم، مشکلات و آلودگی هوای این منطقه، مشکلات بندر و بخش تجاری بوشهر مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «البته با شناختی که من دارم، علیرغم ظرفیت‌هایی که وجود دارد، مشکلات اقتصادی مردم چه در بعد تجارت و چه در بعد شیلات مربوط به سواحل جنوبی ما است»، اعلام کرد: راهکارهای مشخصی برای هر کدام از مشکلات داریم و در این سفر مخصوصاً به حوزه اشتغال و کمک به زندگی و معیشت مردم توجه خواهیم کرد، یک بخش از مشکلات هم زیرساخت های مسائل آب شرب این منطقه است که لازم است اقدامات لازم انجام شده و از فرصت های موجود بهره کافی ببریم.

قالیباف افزود: توجه به مسائل جاده‌ای، به ویژه حمل و نقل ریلی نیز از موضوعات مهم است و همچنین فرصت مناسبی است که می تواند در آینده کارساز باشد. امیدوارم در این فرصتی که در استان هستیم با نمایندگان و استاندار مسائل را به یک جمع بندی برسانیم و این وظیفه ما است که ان شاءالله از استان هایی که چنین فرصت هایی دارند و می توانند هم مشکلات خود را حل کنند و هم ظرفیت اقتصاد ملی ما رونق ببخشند، استفاده کنیم.