ادعای دادستان آلمان:  یک ایرانی، متهم به تلاش برای حمله به عبادتگاه یهودیان

آلمان: بابک جی در سال 2022 از طرف واسطه ای دستوراتی را درباره حمله به کنیسه یهودیان در شمال ایالت "نوردراین-وستفالن" آلمان دریافت کرد

ادعای دادستان آلمان:  یک ایرانی، متهم به تلاش برای حمله به عبادتگاه یهودیان

یک شهروند ایرانی - آلمانی به تلاش برای حمله به عبادتگاه یهودیان (کنیسه) در آلمان متهم شد.

دادستانی آلمان اتهاماتی را علیه یک شهروند ایرانی - آلمانی به تلاش برای به آتش کشیدن عمدی کنیسه مطرح کرد.
 دادستانی در اتهامات خود همچنین ادعا کرده این فرد با دستور دولت ایران قصد داشته این کار را انجام دهد. هنوز دولت ایران یا آلمان در این باره اظهارنظر نکرده اند.
دفتر دادستانی فدرال آلمان در بیانیه ای گفت بابک جی در سال 2022 از طرف واسطه ای دستوراتی را درباره حمله به کنیسه یهودیان در شمال ایالت "نوردراین-وستفالن" آلمان دریافت کرد. این واسطه به نمایندگانی از سازمان های نامشخص در ایران کار می کرد.
 به گفته دادستانی آلمان، بعد از این، متهم تلاش کرد یکی از آشنایان خود را به آتش زدن کنیسه یهودیان در شهر دورتموند قانع کند اما با این اقدام مخالفت کرد. بعد از آن، متهم، به جای کنیسه قبلی، کنیسه دیگری را در شهر بوخوم آلمان برای حمله و آتش زدن آن انتخاب کرد. 
دفتر دادستانی در اطلاعیه اش ادامه داد: متهم از حمله به کنیسه شهر بوخوم خودداری کرد زیرا این کنیسه به شدت تحت حفاظت و نظارت است. او نگران بود کشف شود. به همین دلیل دوباره هدف حمله خود را تغییر داد و این بار تلاش کرد ساختمان یک مدرسه مجاور کنیسه یهودیان را به آتش بکشد.
جرایم یهودستیزانه متعددی در چند سال اخیر در آلمان ثبت شده اند.  
آلمان در ماه جاری میلادی در تعداد جرایم دارای انگیزه سیاسی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رکورد زد اما تعداد جرایم یهودستیزانه 13 درصد کاهش یافت.
در 84 درصد از جرایم یهود ستیزانه، راست افراطی به عنوان عامل معرفی می شود.
آلمان در دوره حکومت هیلتر و نازی ها با اوج فعالیت های یهودستیزانه روبه رو بود. هم اکنون نیز تندروها و گروه های نژادپرست آلمانی دارای گرایش یهودستیزانه هستند.