ادامه سقوط آزاد ارزش پول صهیونیست‌ها در برابر دلار

ادامه سقوط آزاد ارزش پول صهیونیست‌ها در برابر دلار

با دامنه‌دار شدن اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی و مقاومت کابنیه نتانیاهو در خصوص بازنگری در تصویب اصلاحات قضایی خود، آیا شاهد تداوم سقوط روزافزون واحد پول در روزهای آینده خواهیم شد.

در پی وخامت اوضاع در فلسطین اشغالی و اوج‌گیری اعتراضات در صفوف تظاهرکنندگان صهیونیستی و تشدید دامنه شکاف میان نظامیان صهیونیستی، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحرونوت» دیروز پنجشنبه با اشاره نطق امروز بنیامین نتانیاهو مبنی بر خطر قریب الوقوع چنددستگی بر امنیت ملی این رژیم در پی تصویب برنامه «اصلاحات قضائی» از سقوط فوری ارزش واحد پول ملی این رژیم (شِکل) خبر داد.

یدیعوت آحرونوت عنوان کرد پس از نطق سیاسی امروز نتانیاهو در ادامه پیگیری سیاست اصلاحات قضائی علی رغم مخالفت جناح اوپوزیسیون و تجمعات اعتراض‌آمیز صهیونیست‌ها ارزش پول این رژیم در برابر دلار کاهش یافت.

در ادامه تشدید تنش در فلسطین اشغالی میان سران سیاسی صهیونیستی، خبرگزاری رویترز به نقل از «یائیر لاپید»، رهبر جناح اپوزیسیون در کنست در واکنش به نطق اخیر نتانیاهو نوشت اظهارات نتانیاهو کذب، زشت و ضد موازین دیوان عالی و دور از واقعیت است. وی خواستار استعفای اعضای کابینه موقت نتانیاهو شد.

طی هفته‌های گذشته، فلسطین اشغالی از شمال تا جنوب از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا شاهد تظاهرات اعتراضی ضد کابینه راست افراطی نتانیاهو بودند.

این اعتراضات به دنبال رقابت شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی نتانیاهو و جناح معارض به ریاست یائیر لاپید، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

سران معارض رژیم صهیونیستی اصلاحات قضائی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضائی و تلاش وی برای ممانعت از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و بر این باورند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق می‌دهد.