اجبار ازدواج زنان و دختران زیر سن قانونی با طالبان

هر ماه یک محدودیت جدید

اجبار ازدواج زنان و دختران زیر سن قانونی با طالبان
نکاح اجباری، اتفاقی که طالبان زیر بارش نمی‌رود

یکی از هولناک‌ترین رفتار طالبان، اجبار زنان و دختران زیر سن قانونی به ازدواج با اعضای گروه است.

بازگشت زنان به عقب

از زمان سقوط کابل و بازگشت طالبان به قدرت در سال 2021 محدودیت های زنان و دختران در افغانستان ماه به ماه، افزایش پیدا می کند.  اخیرا سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که از زمان روی کار آمدن طالبان، افغانستان به بدترین کشور جهان برای زنان و دختران تبدیل شده  است.

زنان و دختران این کشور، ده‌ها سال است که با هر تغییر در حکومت دچار چالش های جدید می شوند. در طول آخرین رژیم طالبان، زنان از آزادی کمی برخوردار بودند. هرچند  در جمهوری قبلی که در سال 2004 قدرت را به دست گرفت، حضور زنان در عرصه عمومی افزایش یافت، اما حقوق زنان به‌ویژه در مناطق روستایی همچنان متزلزل بود و  خشونت خانگی نیز اغلب با فرهنگ محافظه کار توجیه می شد. اما با قدرت گرفتن دوباره طالبان این محدودیت ها هر روز پر رنگ تر می شود.

هر ماه یک محدودیت جدید

حق تحصیل دختران در افغانستان ممنوع و محدود است. اجازه کار کردن از زنان سلب شده و حتی اجازه ندارند بدون حضور یکی از مردان خانواده از خانه خارج شوند. کارمندان زن سازمان ملل، از کار در افغانستان منع شده اند و دسترسی امدداگران برای کمک به زنان روزبه روز سخت تر می شود. در این میان یکی از هولناک‌ترین رفتار طالبان، اجبار زنان و دختران زیر سن قانونی به ازدواج با اعضای گروه است.

نکاح اجباری، اتفاقی که طالبان زیر بارش نمی‌رود

در حالی که در رسانه های رسمی، گزارش های متعددی در مورد ازدواج اجباری برخی اعضای طالبان با زنان و دختران منتشر کرده است، طالبان این اتفاقات را تکذیب می‌کند.