آذربایجان از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد: تلاش برای درخشیدن پس از شکست در میزبانی از اکسپو جهانی 2025!

بیست و پنجم ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ میلادی بود که کشور آذربایجان به عنوان اولین کشور، موافقت‌نامه مشارکت در اکسپو۲۰۲۵ اوزاکا را در اولین نشست بین‌المللی برنامه‌ریزی این رویداد جهانی با حضور ۱۰۰ کشور جهان امضا کرد!

آذربایجان از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد: تلاش برای درخشیدن پس از شکست در میزبانی از اکسپو جهانی 2025!


سندی که میان انار الاکباروف، کمیسر کل پاویون آذربایجان در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا و هیرویوکی ایشیگه، دبیر کل انجمن ژاپن در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا و اوزاکا هاندا کوجی، کمیسر کل اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا و با حضور گورسل اسماعیل زاده، سفیر آذربایجان در ژاپن امضا شد.

لازم به یادآوری است کشور آذربایجان و شهر باکو (و با موضوع “توسعه سرمایه انسانی، ساختن آینده‌ای بهتر”) یکی از چهار کشور نامزد برای میزبانی از اکسپو ۲۰۲۵ بود!

باکو، آذربایجان.

اوزاکا، ژاپن.

یکاترینبورگ، روسیه.

پاریس، فرانسه.

ژانویه ۲۰۱۸ میلادی بود که فرانسه به دلیل نگرانی‌های مالی، از نامزدی خود انصراف داد! همچنین در رای‌گیری ۱۶۴اُمین مجمع عمومی دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها در نوامبر ۲۰۱۸ میلادی، اوزاکا ۸۵ رای را به خود اختصاص داد، یکاترینبورگ ۴۸ رای و باکو ۲۳ رای که به معنای حذف باکو بود. در دور دوم نیز اوزاکا با کسب ۹۲ رای در مقابل ۶۱ رای برای یکاترینبورگ به عنوان میزبان نهایی برگزاری اکسپو ۲۰۲۵ شناخته شد.

اما شب گذشته، بیست و یکم ماه جولای سال ۲۰۲۴ میلادی، کشور آذربایجان از طرح پاویون خود برای حضور در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا رونمایی کرد! البته بنظر می‌رسد مراسم کلنگ‌زنی پاویون این کشور نیز به تازگی برگزار شده است.

تاکنون اطلاعاتی درباره ایده طراحی این پاویون منتشر نشده است.