یکی از بزرگترین پروژه های چوبی هیبریدی اروپا وارد مرحله نهایی ساخت و ساز خود شد!

سال ۲۰۱۸ میلادی بود که بیارکه اینگلس به عنوان طراح فاز اول شهر فرودگاهی لوکزامبورگ یعنی مرکز تجاری اسکای‌پارک (با سرمایه‌گذاری ۲۵ تا ۳۵ میلیون یورو) انتخاب شد!

یکی از بزرگترین پروژه های چوبی هیبریدی اروپا وارد مرحله نهایی ساخت و ساز خود شد!

سال ۲۰۱۹ میلادی بود که ساخت‌وساز این پروژه آغاز شد؛ پروژه‌ای در چهار طبقه و متشکل از مغازه‌ها، رستوران‌ها، باشگاه‌های ورزشی، دفاتر کار و چیزی در حدود ۲ هزار فضای پارک خودرو با هدف تبدیل شدن به یک مرکز اقتصادی...

پیش‌بینی می‌شود این شهر فرودگاهی در مجموع مساحتی به وسعت ۴۰ هزار مترمربع را پوشش دهد که فاز اول آن چیزی در حدود ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار مترمربع شامل می‌شود.

اما آنچه این پروژه را قابل توجه می‌نماید، ساختار تمام چوب (پانل‌های لایه‌ای متقاطع) آن با هدف کاهش ردپای کربن و همچنین اطمینان از پایداری پروژه است! اتفاقی که این پروژه را به یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های چوبی هیبریدی اروپا تبدیل می‌کند.

هندسه‌ی منحنی شکل ساختمان به استفاده‌ی حداکثری از نور روز و کاهش نیاز به نور مصنوعی خواهد انجامید. همچنین استفاده از پنل‌های فتوولتائیک، صرفه‌جویی قابل توجهی را در مصرف انرژی در پی خواهد داشت؛ از دیگر سو، آب باران نیز در سراسر مجموعه جمع‌آوری و استفاده مجدد خواهد شد.

اما براساس تصاویری که به تازگی از این پروژه منتشر شده است، فرآیند ساخت‌وساز وارد مرحله‌ی نهایی خود شده است و گمان می‌رود پروژه در ماه‌های آینده افتتاح شود.