دیبدو فرانسیس کره ،معمار بورکینا فاسویی برنده ی جایزه معماری پریتزکر(سال2022)وطراحی موزه ی هنرلاس وگاس!

دیبدو فرانسیس کره ،معمار بورکینا فاسویی برنده ی جایزه معماری پریتزکر(سال2022)وطراحی موزه ی هنرلاس وگاس!

پنجم ماه سپتامبر سال ۲۰۲۴ میلادی (پانزدهم شهریور ماه ۱۴۰۳) بود که خبرهایی مبنی بر تایید طرح‌هایی برای ایجاد یک موزه هنری در مرکز شهر لاس وگاس، ایالات متحده آمریکا توسط شورای این شهر در فضای مجازی منتشر شد!

موزه‌ی هنری‌ای که توسط معمار آفریقایی (بورکینافاسویی) یعنی دیبدو فرانسیس کره، برنده جایزه معماری پریتزکر در سال ۲۰۲۲ میلادی و تاثیرگذارترین معمار جهان در سال ۲۰۲۲ به انتخاب مجله تایم طراحی شده است.

اما به عنوان بخشی از فرآیند تایید این پروژه، متولیان موزه هنر لاس وگاس، اولین رندر از طراحی این ساختمان به مساحت ۸۳۵۰ مترمربع واقع در پارکینگی در منطقه پارک سمفونی مرکز شهر لاس وگاس را منتشر کرده‌اند!

این ساختمان شامل دو طبقه فضای گالری خواهد بود که بر بالای یک فضای لابی و محوطه ورودی قرار می‌گیرند. لازم به بیان است این موزه با مشارکت موزه هنر لس‌آنجلس (LACMA) توسعه خواهد یافت.

دیبدو فرانسیس کره در توضیحات کوتاهی پیرامون این پروژه تاکید دارد که وی در فرآیند طراحی، هم از شهر و هم از صحرای نوادا الهام گرفته است. او می‌گوید:

طراحی ما، زیبایی محیط بیابان را با اصول ساختمانی بومی و اشتیاق و روحیه‌ی مشارکتی موزه هنر لاس وگاس ادغام کرده است تا فضایی را ایجاد نماید که رویاها در آن جان می‌گیرند.”

براساس اطلاعات منتشر شده، فرآیند ساخت‌وساز این پروژه قرار است قبل از ماه فوریه سال ۲۰۲۷ میلادی آغاز شود. این ساختمان در کنار مرکز هنرهای نمایشی اسمیت و موزه کودکان دیسکاوری به عنوان بخشی از یک منطقه فرهنگی رو به رشد در پارک سمفونی ساخته خواهد شد...