خانه طراحی شده توسط تادائو آندو ، معمار ژاپنی در ملیبو،لس آنجلس سرانجام از خطر نابودی توسط کانیه وست نجات یافت!

بیست و هفتم ماه آگوست سال ۲۰۲۴ میلادی (ششم شهریور ماه سال ۱۴۰۳) باخبر شدیم سرانجام پس از فراز و نشیب‌های بسیار، یک شرکت سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات مستقر در کالیفرنیا به نام بِلوود، قرارداد خرید خانه طراحی شده توسط تادائو آندو، معمار ژاپنی (و برنده جایزه معماری پریتزکر در سال ۱۹۹۵) در ملیبو واقع در حومه غربی لس آنجلس، کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا را نهایی کرده است؛ البته با تخفیف ۳۹ میلیون دلاری!!!

خانه طراحی شده توسط تادائو آندو ، معمار ژاپنی در ملیبو،لس آنجلس سرانجام از خطر نابودی توسط کانیه وست نجات یافت!


این خانه در سال ۲۰۱۳ میلادی برای ریچارد ساکس، سرمایه‌دار بازنشسته وال استریت طراحی شده بود. ماه میِ سال ۲۰۲۰ میلادی بود که این خانه توسط کانیه وست، رپر، ترانه‌نویس، تهیه‌کننده‌ی موسیقی و طراح مد آمریکایی به قیمت ۵۷ میلیون دلار خریداری شد!

سال ۲۰۲۳ میلادی بود که خبرهایی مبنی بر تصمیم کانیه وست برای انجام برخی تغییرات غیرقانونی در این خانه (همچون حذف تمام پنجره‌ها و...) منتشر شد! او تصمیم داشت این خانه را به ساختاری از نوع پناهگاه تبدیل نماید!!! پناهگاهی شبیه به پناهگاه بمب متعلق به دهه ۱۹۱۰ میلادی (خانه‌ای عاری از هرگونه لوازم خانگی، برق و یا حتی لوازم روشنایی).

شرکت سرمایه‌گذاری بِلوود در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده است که این معامله به قیمت کمتر از ۲۲ میلیون دلار انجام شده است؛ و این شرکت تصمیم دارد ۵ میلیون دلار برای بازگرداندن فضای داخلی آن به حالت اولیه خود هزینه کند (قیمت خانه در زمان ساخت ۷۵ میلیون دلار بود). بنا بر اعلام آنها، انتظار می‌رود که فرآیند بازسازی بین ۱۲ تا ۱۶ ماه به طول انجامد.