حنفیف کارا،مهندس سازه اوگاندایی و مهندس سازه در پروژه هایی مانند مرکز فرهنگی حیدر علی اف ...به عنوان برنده مدال سوآن در سال 2022معرفی شد

هشتم ماه اکتبر سال ۲۰۲۴ میلادی باخبر شدیم حنفیف کارا، مهندس سازه اوگاندایی، مدیر طراحی و یکی از بنیانگذاران شرکت مهندسی سازه AKT II (در سال ۱۹۹۶ میلادی و در همکاری با با آلبرت ویلیامسون-تیلور و رابین آدامز و مستقر در لندن ) و همچنین یکی از اعضای هیئت امنای بنیاد معماری (سازمان غیر انتفاعی در لندن، انگلستان) به عنوان برنده مدال موزه سِرجان سوآن در سال ۲۰۲۲ معرفی شده است.

حنفیف کارا،مهندس سازه اوگاندایی و مهندس سازه در پروژه هایی مانند مرکز فرهنگی حیدر علی اف ...به عنوان برنده مدال سوآن در سال 2022معرفی شد


در بیانیه‌‌ی منتشر شده از سوی موزه سِر جان سوآن، موضوع به چالش کشیدن نقش سنتی یک مهندس سازه و استفاده از دانش مهندسی برای توسعه راه‌حل‌های سازه‌ای با هدف هماهنگی هر چه بیشتر با معماری و محیط از سوی حنیف کارا مورد توجه قرار گرفته است.

حنفیف کارا هفتمین دریافت کننده‌ی جایزه سالانه سوآن است که توسط موزه سر جان سوان در سال ۲۰۱۷ با هدف تشویق درک بهتر اهمیت معماری در فرهنگ و جامعه پایه‌گذاری شد.

در کارنامه‌ی فعالیت‌های حنیف کارا، همکاری به عنوان مهندس سازه در بسیاری از پروژه‌های سرشناس جهان از جمله چهار ساختمان برنده جایزه استرلینگ (مهم‌ترین جایزه در معماری بریتانیا) دیده می‌شود!

این چهار پروژه عبارتند از کتابخانه پکهام در لندن طراحی شده توسط ویل آلسوپ، آزمایشگاه سینزبری در کمبریج طراحی شده توسط استنتون ویلیامز، مقر اروپایی بلومبرگ در لندن طراحی شده توسط فاستر + شرکا و دانشگاه کینگستون لندن-تاون‌هاوس طراحی شده توسط معماران گرافتون.

از دیگر پروژه‌هایی که این مهندس سازه با آن‌ها همکاری داشته است می‌توان به آسمان‌خراش مسکونی هرتزوگ و دمورن در لندن، گالری هنری پیچ و تاب در نروژ، مرکز حیدر علی‌اف زاها حدید در آذربایجان و پردیس دانشگاه مصدر در ابوظبی طراحی شده توسط فاستر + شرکا اشاره کرد.

همچنین او در حال حاضر با پروژه‌ی دفتر مرکزی گوگل در لندن طراحی شده توسط توسط بیارگه اینگلس و توماس هیترویک در همکاری است.

این جایزه در ۲۶ ماه نوامبر سال ۲۰۲۴ میلادی در آکادمی سلطنتی هنر به وی اهدا خواهد شد. در انتها بد نیست بدانید برندگان این جایزه، یک کپی از مدال طلایی را دریافت می‌کنند که در سال ۱۸۳۵ میلادی توسط معماران انگلستان به سِرجان سوآن اهدا شده است.