حداقل یک‌بار در عمر خود به این مکان‌ها سفر کنید

مکان‌هایی که باید حداقل یک‌بار در عمر خود به آن‌ها سفر کنید شامل حیات‌وحش آفریقا، مقبره تاج‌محل هندوستان و شفق‌های قطبی ایسلند می‌شود.

حداقل یک‌بار در عمر خود به این مکان‌ها سفر کنید

 گردشگران همواره به دنبال کشف مکان‌های ناشناخته هستند و از جاذبه‌های دیدنی جهان استقبال می‌کنند، اما برخی دیگر از افراد فرصت‌های کمتری برای سفر دارند و باید حداقل یک‌بار در عمر خود از زیباترین مقاصد توریستی جهان دیدن کنند. این مکان‌های شگفت‌انگیز، هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد و دریچه‌ای برای ورود به زیبایی‌های جهان اطراف و شگفتی‌های خلقت محسوب می‌شود. در ادامه به معرفی مکان‌هایی می‌پردازیم که باید حداقل یک‌بار در عمر خود از آن‌ها دیدن کنید:

شفق قطبی ایسلند

کشور اسرارآمیز ایسلند در دامنه قطب شمال قرار دارد و تجربه سفر به طبیعتی بکر و دوست‌داشتنی را برای شما فراهم می‌کند. نورهای شمالی (شفق قطبی)، یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربیات ایسلند است. در واقع شفق قطبی در نقاط مختلفی قابل مشاهده است، اما جنوب این کشور، یکی از بهترین مکان‌هایی است که افراد می‌توانند برای دیدن این پدیده زیبا به آن سفر کنند. گردشگران علاوه بر تعقیب نورهای شمالی، می‌توانند از شگفتی‌های طبیعی این سرزمین مانند یخچال‌های طبیعی عظیم، پارک‌های ملی با مناظر منحصربه‌فرد و آبشارهای زیبا، شگفت‌زده شوند. جاذبه‌های ایسلند که افراد باید از آن‌ها دیدن کنند شامل مرداب آبی، دریاچه یخی جوکولسارلون، دایره طلایی، آبشارهای اسکوگافوس و سلیالاندفوس، منطقه انرژی زمین‌گرمایی می‌شود.

سافاری حیات وحش آفریقا

قاره آفریقا به دلیل سافاری حیات وحش خود در فهرست مقاصد برتر گردشگری جهان قرار دارد. این مکان، مناسب حال افرادی است که به دنبال یک ماجراجویی منحصربه‌فرد هستند. آن‌ها می‌توانند به کشورهای کنیا، تانزانیا و آفریقای جنوبی سفر کنند و عجیب‌ترین حیوانات دنیا نظیر بوفالو کیپ، پلنگ، فیل، شیر و کرگدن سیاه را از نزدیک با چشمان خود مشاهده کنند. کرگدن سیاه، یکی از حیواناتی به شمار می‌رود که به شدت در معرض خطر انقراض است و دیدن این موجود شگفت‌انگیز، رضایت زیادی را برای گردشگران به‌همراه دارد.

آسمان‌خراش‌های دبی

جذابیت دبی، آن را به بهترین مقصد برای گردشگران تبدیل کرده است. این شهر که در امارات متحده عربی قرار دارد، علاقه‌مندان به معماری، خرید، غذا، ورزش‌های آبی و دوستداران کالاهای تجملی را از گوشه‌وکنار جهان به‌سوی خود جذب می‌کند. این شهر دوست‌داشتنی از برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان گرفته تا مراکز خرید بزرگ و مراکز تفریحی بی‌نظیر، مکان‌های زیادی را برای تجربه‌کردن دارد. در واقع تنوع دیدنی‌های دبی و ترکیب منحصر به‌فرد فرهنگ و تاریخ آن، این اطمینان را ایجاد می‌کند که هر بازدیدکننده‌، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از سفر به این شهر خواهد داشت. برج خلیفه دبی، سریع‌ترین آسانسور شیشه‌ای دنیا را به خود اختصاص می‌دهد که از تمام نقاط این شهر پیداست. همچنین آب‌نمای دبی (The Dubai Fountain) که نزدیک برج خلیفه قرار دارد، نیز یکی از مشهورترین دیدنی‌های این شهر محسوب می‌شود که بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود می‌کشاند.

تاج محل هندوستان

این مقبره مشهور جهانی، به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان و یک شاهکار معماری معروف در هند شناخته می‌شود. تاج محل در یکی از شهرهای توریستی هند به نام آگرا، قرار دارد و در آن ترکیب معماری نفیس و توجه به جزئیات هنری، به خوبی نمایان است. در واقع شاه‌جهان که پادشاه گورکانی بود، بنای تاج محل را به یاد، ممتازمحل، همسر خود بنا کرد. به‌همین دلیل این بنا، عشق عمیق بین این دو دلداده را به‌خوبی نشان می‌دهد. همچنین مسجد تاج محل نه‌تنها یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی هندوستان به شمار می‌رود، بلکه می‌توان آن را یکی از مشهورترین آثار دیدنی دنیا دانست. یکی از این شگفتی‌های منحصربه‌فرد این بنا، تغییر رنگ آن در ساعات مختلف شبانه‌روز است. در آغاز روز، تاج محل عمارتی صورتی رنگ به‌نظر می‌رسد، هنگام عصر، رنگ این بنا سفید می‌شود و شب‌ها، به رنگ طلایی خودنمایی می‌کند. جاذبه‌های اصلی تاج محل شامل دروازه پرآذین، موزه، مقبره و باغ چهارباغ می‌شود.