جزییات اجرای ۳ طرح مسکنی در استان‌های اصفهان و مرکزی

نشست پایش طرح های مسکن استان های اصفهان و مرکزی با بررسی آخرین آمارها از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن، پرداخت تسهیلات، اجرای طرح جوانی جمعیت و میزان واگذاری اراضی و همچنین باقیمانده واحدهای مسکن استان برگزار شد.

جزییات اجرای ۳ طرح مسکنی در استان‌های اصفهان و مرکزی

جلسه بررسی روند احداث طرح نهضت ملی مسکن، تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر و اجرای قانون جوانی جمعیت در دو استان اصفهان و مرکزی به ریاست مسعود بیات منش سرپرست معاونت مسکن و ساختمان، سعید شاهین فر سرپرست دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های مسکن، مدیران کل راه و شهرسازی استان های اصفهان، مرکزی، مدیران شهرهای جدید هر دو استان، حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، صادقیان فر معاون فنی سازمان ملی زمین و مسکن در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این نشست، آماری از پروژه‌های در حال اجرا، باقیمانده مسکن مهر، میزان زمین تامین شده برای اجرای طرح‌های مختلف مسکن از جمله نهضت ملی مسکن و اجرای طرح جوانی جمعیت ارائه شد. همچنین در این نشست تمامی مسائل و مشکلات استان که در تسریع برای تکمیل واحدها و پروژه‌ها مانع ایجاد کرده‌اند مورد بررسی قرار گرفت و راه‌های برون‌رفت از آنها برای تسریع در اجرای پروژه‌های ارایه شد.

مقرر شده است تا تمامی استان‌ها گزارشی از روند اجرای پروژه‌های خود در طرح نهضت ملی مسکن، اجرای طرح جوانی جمعیت و همچنین تکمیل واحدهای باقیمانده ارایه کنند.

۱۴۲۸ واحد نهضت ملی مسکن اصفهان در مرحله نازک کاری و اتمام است

بر اساس آمار احصا شده از سامانه نهضت ملی مسکن و دفتر پایش طرح های نهضت ملی مسکن که در جلسه اعلام شد، در استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن متقاضیان تایید نهایی تجمیعی ۱۳۰ هزار و ۹۴۴ نفر است که از این میزان، تعداد متقاضی که به پروژه‌ها متصل شده‌اند ۴۶ هزار و ۹۸ نفر است. هم‌اکنون در استان اصفهان از مجموع واحدهایی که احداث آنها آغاز شده است در مجموع احداث یک هزار و ۴۲۸ واحد به اتمام رسیده و یا در مراحل پایانی نازک کاری هستند.

انعقاد قرارداد واگذاری ۱۰۰۰ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت اصفهان

در استان اصفهان ۲۷ هزار و ۹۳۲ نفر در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کردند که از این تعداد ثبت نامی ۶ هزار و ۸۷۷ نفر تایید نهایی شدند. هم‌اکنون تعداد ۳۵۰۰ واحد زمین در طرح جوانی جمعیت تامین و متقاضیان جانمایی شده‌اند که از این میان برای حدود ۱۰۰۰ نفر قرارداد واگذاری منعقد شده و مراحل اداری مابقی در جریان است.

۶۶۴۳ واحد مسکن مهر اصفهان باقیمانده است

در مسکن مهر نیز میزان واحدهای باقیمانده استان اصفهان معادل ۶ هزار و ۶۴۳ واحد است.

مراحل اتمام و نازک کاری ۱۶۷۰ واحد نهضت ملی مسکن مرکزی

در استان مرکزی در طرح نهضت ملی مسکن متقاضیان تایید نهایی تجمیعی ۵۳ هزار و ۲۰۰ نفر است که از این میزان، تعداد متقاضی که به پروژه‌ها متصل شده‌اند ۲۴ هزار و ۱۵۴ نفر است. هم اکنون در استان مرکزی از مجموع واحدهای که احداث آنها آغاز شده است در مجموع احداث یک هزار و ۶۷۰ واحد به اتمام رسیده و یا در مراحل پایانی نازک‌کاری هستند.

۵۳۲ قطعه زمین در مرکزی به متقاضیان طرح جوانی جمعیت واگذار شد

در استان مرکزی ۷ هزار و ۹۰۸ نفر در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کردند که از این تعداد ۴ هزار و ۱۱۹ نفر تایید نهایی شدند.تعداد ۱۳۹۱ واحد زمین در طرح جوانی جمعیت تامین و متقاضیان جانمایی شده اند که از این میزان برای حدود ۵۳۲ نفر قرارداد واگذاری منعقد شده و مراحل اداری مابقی در جریان است.

باقیمانده مسکن مهر مرکزی ۱۸۳ واحد است

بر اساس این گزارش، تعداد واحدهای باقیمانده مسکن مهر استان مرکزی ۱۸۳ واحد است.