بلندترین برج مسکونی جهان در برزیل

برج مسکونی سنای برزیل، نمادی از سفر قهرمانانه

بلندترین برج مسکونی جهان در برزیل

برج سنای 500 متری، توسط هنرمند برزیلی، لالالی سنا طراحی شده و به عنوان بلندترین برج مسکونی جهان در شهر بالنیاریو کامبوریو ساخته می‌شود. این پروژه با هدف بازتاب سفر قهرمانانه آیرتون سنا و دستیابی به گواهی LEED Platinum برنامه‌ریزی شده است.

لالالی سنا، هنرمند برزیلی و برادرزاده آیرتون سنا، قهرمان مسابقات اتومبیل‌رانی، طرح مفهومی برای برج سنای 500 متری را طراحی کرده است. این آسمان‌خراش که در شهر ساحلی بالنیاریو کامبوریو، برزیل واقع خواهد شد، بلندترین برج مسکونی جهان لقب خواهد گرفت. این پروژه که همکاری بین شرکت توسعه‌دهنده FG Empreendimentos  و برند سنا می‌باشد، قرار است نمادی از سفر قهرمانانه آیرتون سنا باشد.

بر اساس تصاویر ارائه شده، برج سنای با نمایی شیشه‌ای و باریک، در پایه خود دارای تراس‌هایی با استخر و فضای سبز خواهد بود. علاوه بر این، پیست مسابقه‌ای در اطراف بخش پایه این برج طراحی شده که به بخشی از فضای تعاملی اختصاص داده شده به آیرتون سنا تبدیل خواهد شد. نورپردازی برج به شکلی طراحی شده است که نوارهای نور در نمای بیرونی و بالای برج به سمت آسمان تابیده شوند.

لالالی سنا در توصیف این پروژه گفت: "این برج نمادی از سفر قهرمانانه به سوی دستیابی به ایده‌آل‌هاست. محور افقی نماد مادیات و محور عمودی نماد معنویات و آرمان‌هاست. در نهایت، قهرمان پس از عبور از مرزهای مادی به نور خالص تبدیل می‌شود."

این برج شامل 228 واحد مسکونی خواهد بود، از جمله 18 عمارت، 204 آپارتمان، 4 پنت‌هاوس دوبلکس و دو پنت‌هاوس سه‌طبقه بزرگ با مساحت 903 متر مربع. همچنین امکانات رفاهی متعددی در شش طبقه برج و یک بام 6000 متر مربعی قرار خواهند داشت.

برج سنا همچنین به دنبال کسب گواهینامه LEED Platinum است و اولین برج مسکونی فوق بلند در جهان خواهد بود که این استاندارد را به دست می‌آورد. این پروژه اولین سازه در آمریکای لاتین خواهد بود که از سیستم کاهش ارتعاش Tuned Mass Damper بهره می‌برد که به پایداری ساختمان‌های بلند کمک می‌کند.

 

پویا مودتی