یک بام و دو هوای ایلان ماسک

  او شرکت هوش مصنوعی تاسیس کرده است!

یک بام و دو هوای ایلان ماسک

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، اسپیس‌ایکس و توییتر که در نامه‌ای خواستار توقف توسعه هوش مصنوعی به‌صورت موقت شده بود، حالا شرکت هوش مصنوعی جدیدی به نام X.AI تأسیس کرده است!

مطابق با اسناد به دست آمده، مدیریت این شرکت هوش مصنوعی برعهده خود ماسک بود، ضمن آنکه در کنار او «جرد بیرچال»، مدیر دفتر خانوادگی ماسک یکی از مدیران این شرکت است.

در حالی که جزئیات کامل در مورد شرکت X.AI مخفی نگه داشته شده، گزارش‌های قبلی حاکی از آن است که ماسک بر ایجاد مدل‌های هوش مصنوعی متمرکز شده که «حقیقت‌جویانه» هستند. در واقع او به‌دنبال ایجاد رقیبی برای مدل محبوب زبان هوش مصنوعی، ChatGPT است.

ماسک از ChatGPT انتقاد کرده و آن را از نظر سیاسی مغرضانه خوانده و از اعمال مقررات درباره آن حمایت کرده است.

ماسک در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۹ گفته بود: «خطر هوش مصنوعی بسیار بیشتر از خطر کلاهک‌های هسته‌ای است و هیچ‌کس پیشنهاد نمی‌کند که به کسی اجازه دهیم اگر بخواهد فقط کلاهک هسته‌ای بسازد.»

گزارش شده است که ماسک برای پیشبرد تلاش‌های هوش مصنوعی خود، ۱۰ هزار واحد پردازش گرافیکی (GPU) را برای توسعه در یکی از مراکز داده توییتر خریداری کرده است.

همچنین تایمز گزارش می‌دهد که او در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران تسلا و اسپیس‌ایکس برای سرمایه گذاری در برنامه هوش مصنوعی جدید خود است.