گرد و غبار مدارس یک استان کشور را تعطیل کرد

گرد و غبار مدارس یک استان کشور را تعطیل کرد

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از تعطیلی مدارس همه مقاطع تحصیلی نوبت صبح شهر کرمانشاه در روز جاری (یکشنبه ۲۴ اردیبهشت) خبر داد.

افشین یگانه با اشاره به ورود توده گرد و غبار به جو استان و کاهش کیفیت هوا، گفت: به دلیل آلودگی هوای ناشی از ریزگردها، تمامی مدارس شهر کرمانشاه در نوبت صبح امروز تعطیل است.

وی ادامه داد: این تعطیلی مربوط به همه مقاطع تحصیلی شهر کرمانشاه است و در سایر شهرستان‌ها مدارس دایر می‌باشد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، برای وضعیت تعطیلی مدارس در نوبت بعدازظهر نیز در ساعات آینده با توجه به کیفیت هوا تصمیم گیری خواهد شد.

هوای کرمانشاه در وضعیت "بحران" قرار گرفت

احد جلیلیان، مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به ورود توده گرد و غبار به جو استان از اواخر روز گذشته، گفت: هم اکنون با افت کیفیت هوا در تمامی شهرهای استان مواجهیم.
وی شاخص کیفی هوا (
AQI) را برای شهر کرمانشاه عدد ۳۷۱ اعلام کرد که بیانگر وضعیت بحران، رنگ قهوه‌ای و شرایط خطرناک است.
مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه شاخص کیفی هوا برای ایستگاه اسلام آباد غرب عدد ۱۶۴ است، ادامه داد: در این شهرستان نیز با وضعیت هشدار، رنگ قرمز  و شرایط هوای ناسالم مواجهیم.

به گفته جلیلیان، ایستگاه پاوه نیز با عدد شاخص ۱۳۵ و رنگ نارنجی در وضعیت هشدار و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
وی اضافه کرد: در ایستگاه کنگاور  نیز عدد شاخص کیفی هوا  ۱۸۲ با رنگ قرمز  بوده که وضعیت هشدار و ناسالم را نشان می‌دهد.
مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه در ایستگاه قصرشیرین نیز با عدد شاخص ۱۵۲ و رنگ قرمز وضعیت هشدار و ناسالم را داریم، تاکید کرد: دو شهرستان گیلانغرب و سرپل ذهاب نیز وضعیت مشابه قصرشیرین دارند و در شرایط هشدار هستند.

جلیلیان از کاهش غلظت ذرات معلق موجود در هوا در شهرهای مرزی استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد به تدریج شاهد خروج این توده گرد و غبار از جو استان باشیم.

  روز گذشته هواشناسی استان کرمانشاه نسبت به ورود گرد و غبار به جو استان هشدار نارنجی صادر کرده بود.